رئیس شورای قضایی استان هرمزگان گفت: به دنبال وقوع سیلاب در شرق هرمزگان و صدور دستور ویژه رئیس قوه قضائیه، امدادرسانی به مردم سیل‌زده شهرستان‌های بشاگرد و جاسک در حال انجام است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی صالحی در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده جاسک در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی دستور ویژه رئیس قوه قضاییه به‌منظور تعامل و هماهنگی همه‌جانبه مراجع قضایی با دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه هلال‌احمر و نیروی انتظامی برای رسیدگی فوری به مشکلات مردم دستگاه قضایی استان با تشکیل کارگروه ویژه و بسیج امکانات در همان لحظات اولیه به مشارکت در روند امدادرسانی و صدور دستورات قضایی ویژه در این زمینه اقدام کرده است.

وی با اعلام این‌که دستورات لازم به روسای حوزه‌های قضایی درگیر سیل به‌ویژه دو شهرستان جاسک و بشاگرد ابلاغ‌شده است، اضافه کرد: با دستور قضایی و تصویب شورای تأمین شهرستان‌های جاسک و بشاگرد، همه روستاهای درگیر سیل تخلیه‌ شده و ساکنان آنها به اردوگاه‌های موقت منتقل‌ شده‌اند.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از استمرار امدادرسانی زمینی و هوایی به مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان خبر داد و افزود: در حال حاضر به دلیل مسدود شدن راه‌های ارتباطی، ۳ فروند بالگرد هلال‌احمر، ارتش و سپاه در حال انجام عملیات امدادرسانی هوایی است و قایق‌های تندرو سپاه نیز در مجاورت ساحل جاسک مستقر شده‌اند.

صالحی با تأکید بر لزوم توزیع به‌موقع اقلام امدادی بین حادثه دیدگان سیل اخیر اظهار کرد: تاکنون بر اساس گزارش جمعیت هلال‌احمر، بیش از ۸۵۰ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته و ۲۰۰ شل آب‌معدنی جهت توزیع بین مناطق کوهستانی شهرستان جاسک شامل جگین بالا و روستاهای توابع، حوزه پرکوه، نوگین، گیشدان و جانوری به‌وسیله بالگرد ارسال‌ شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان بیان کرد: جمع‌آوری اقلام ضروری و مایحتاج سیل‌زدگان با مشارکت خیران و مردم تحت نظارت دادگستری شهرستان‌های جاسک و بشاگرد همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: با هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه قضایی استان و اداره‌های راهداری، برق و جمعیت هلال‌احمر، از مجموع ۴۸ روستای بدون برق ۳۱ روستا برق دار شده‌اند و برق ۱۸ روستای دیگر به‌محض فروکش کردن رودخانه جگین وصل خواهد شد.

صالحی همچنین با اعلام این‌که دستورات لازم به نیروی انتظامی و بسیج برای حفظ امنیت و نظم عمومی در مناطق سیل‌زده داده‌ شده است، اظهار کرد: تأکیدات لازم به اداره راهداری شهرستان جاسک جهت بازگشایی محورهای مواصلاتی این شهرستان و روستاهای هم‌جوار صورت گرفته است تا ضمن ایمن‌سازی مسیرها در اسرع وقت، امکان تردد وسایل نقلیه فراهم شود.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه با تذکر و هشدار جدی به دستگاه‌های مسئول، از آنان خواست با پیش‌بینی مسیرهای هدایت سیلاب و ساخت و بازسازی سیل بندها برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه، اقدام لازم را انجام و تسهیلات، امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار مردم قرار دهند.

صالحی بیان کرد: دستگاه قضایی به‌طور جدی بر روند کمک‌رسانی به سیل‌زدگان و تحقق وعده‌های مسئولان برای رفع مشکلات موجود نظارت خواهد کرد و هیچ‌گونه تساهل و تسامح را در این حوزه نمی‌پذیرد.

وی تأکید کرد: دستگاه قضایی استان هرمزگان تا زمان عادی شدن شرایط در آماده‌باش کامل به سر می‌برد.