مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به‌دنبال پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر یاری رسانی به هموطنان در معرض سیل در استان سیستان و بلوچستان و مناطق جنوب شرق کشور ۴ تیم امدادی و تجهیزات کنترل سیل از استان اصفهان به منطقه اعزام شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، منصور شیشه‌فروش اظهار کرد: این تیم‌های امداد و نجات شامل ۳ دستگاه تریلر و چند دستگاه خودروهای امدادی و آفرود از هیات اتومبیلرانی هستند.

وی افزود: امدادگران اصفهانی در زمینه کمک و امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان، با حضور در این مناطق با پخت غذا و توزیع بین سیل‌زدگان خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: داوطلبان در این رابطه می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۵۴*۱۱۲* یا از طریق شماره حساب ۵۲۶۳۶۳۶۳۵۳ هلال‌احمر سیستان نزد بانک ملت شعبه امام علی(ع) بنام سیل‌زدگان اعطا کنند.

شیشه‌فروش گفت: کمک‌های غیرنقدی شامل پوشاک و پتوی نو، اقلام غذایی تاریخ‌دار و کنسرو شده، لوازم شوینده، گرمایشی و بهداشتی، آب معدنی را به شعب جمعیت هلال‌احمر سراسر استان تحویل دهند.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است؛ بیشینه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب استان به ۲۰۰ میلی‌متر می‌رسد.  
شرایط در استان سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده است و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

اکنون در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته‌بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.