مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از افزایش ۲۴درصدی تلفات جاده‌ای آذربایجان‌غربی و مرگ ۶۲۸ نفر در جاده‌های این استان خبر داد.  

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن اشاره به افزایش میزات تلفات جانی در محورهای استان اظهار داشت: امسال در جاده‌های اصلی و روستایی استان شاهد ۶۲۸ مورد تلفات جانی ناشی از سوانح رانندگی بودیم.  

شکری علت عموم این سوانح را سهل‌انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی دانست و افزود: نیمه نخست امسال در جاده‌های روستایی ۲۸۰ مورد و در جاده‌های اصلی ۳۴۸ مورد مرگ و میر داشتیم.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در عرصه توسعه حمل و نقل روستایی، تمام شاخص‌های استانی رو به افزایش است، گفت: در بیشتر شاخص‌ها جزو استان‌هایی هستیم که بهترین عملکرد را در کشور داشتیم.  

آذربایجان غربی بیش از ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده اصلی، فرعی، بزرگراه و آزادراه است، در جاده‌های استان سالانه حدود ۵۰۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند و بیش از ۱۰ برابر این عدد نیز مصدوم می‌شوند.