رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان رودبار گفت: ورود بیش از حد شکارچیان به منطقه عمارلوی رودبار موجب نگرانی مردم شده و محیط زیست درصدد برطرف کردن این نگرانی است.

به گزارش همشهری آنلاین رامین حسین زاده در گفت و گو با ایسنا گفت: با هدف آگاهی بخشی و روشنگری مردم این شهرستان در خصوص محیط زیست نشست های مختلفی برگزار می شود تا دغدغه‌های اهالی این منطقه در زمینه شکار و خسارات وارده از سوی حیات وحش بررسی شود.

وی افزود: مردم در این جلسات دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود را در زمینه های مختلف محیط زیست بیان می کنند و کارشناسان محیط زیست این شهرستان با ارایه پاسخ، نسبت به آگاهی بخشی مردم این منطقه اقدام می کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان رودبار خاطرنشان کرد: بیشترین دغدغه و نگرانی مردم درخصوص صدور پروانه‌های شکار و ورود بیش از حد شکارچیان به منطقه عمارلوست که با ممنوعیت شکار در این منطقه این دغدغه برطرف خواهد شد.

حسین زاده تصریح کرد: از دیگر دغدغه های مطرح شده در این نشست موضوع خسارات وارده از سوی حیات وحش به دامداران و کشاورزان و همچنین ترس از حضور گونه پلنگ در منطقه است که درخصوص خسارات وارده، ضوابط و مقررات مربوط به نحوه پرداخت خسارت برای اهالی تشریح شد.

وی با بیان این که پلنگ از گونه های جانوری بسیار ارزشمند شهرستان رودبار است، افزود: درخصوص رفتارشناسی گونه پلنگ و نحوه مواجه با آن مطالبی برای مردم ارایه شده است.