رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان رودبار گفت: ورود بیش از حد شکارچیان به منطقه عمارلوی رودبار موجب نگرانی مردم شده و محیط زیست درصدد برطرف کردن این نگرانی است.

شکار

به گزارش همشهری آنلاین رامین حسین زاده در گفت و گو با ایسنا گفت: با هدف آگاهی بخشی و روشنگری مردم این شهرستان در خصوص محیط زیست نشست های مختلفی برگزار می شود تا دغدغه‌های اهالی این منطقه در زمینه شکار و خسارات وارده از سوی حیات وحش بررسی شود.

وی افزود: مردم در این جلسات دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود را در زمینه های مختلف محیط زیست بیان می کنند و کارشناسان محیط زیست این شهرستان با ارایه پاسخ، نسبت به آگاهی بخشی مردم این منطقه اقدام می کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان رودبار خاطرنشان کرد: بیشترین دغدغه و نگرانی مردم درخصوص صدور پروانه‌های شکار و ورود بیش از حد شکارچیان به منطقه عمارلوست که با ممنوعیت شکار در این منطقه این دغدغه برطرف خواهد شد.

حسین زاده تصریح کرد: از دیگر دغدغه های مطرح شده در این نشست موضوع خسارات وارده از سوی حیات وحش به دامداران و کشاورزان و همچنین ترس از حضور گونه پلنگ در منطقه است که درخصوص خسارات وارده، ضوابط و مقررات مربوط به نحوه پرداخت خسارت برای اهالی تشریح شد.

وی با بیان این که پلنگ از گونه های جانوری بسیار ارزشمند شهرستان رودبار است، افزود: درخصوص رفتارشناسی گونه پلنگ و نحوه مواجه با آن مطالبی برای مردم ارایه شده است.

کد خبر 471415

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گیلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha