استاندار تهران در حالی از صدور شناسنامه سلامت برای شهروندان تهرانی خبر داده که ساکنان پایتخت این روزها با انواع مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند که برای سلامت آنها خطرآفرین است؛ از آلودگی هوا گرفته تا بوی نامطبوع شهر و ترافیک و آلودگی صوتی.

به گزارش همشهری آنلاین، قرار است در قالب اجرای طرحی در استان تهران فشارخون، قندخون، وزن و سایر مؤلفه‌های مرتبط با سلامتی شهروندان بررسی و برای آنها شناسنامه سلامت صادر ‌شود. این خبری بود که استاندار تهران دیروز در جلسه نظام پرستاری استان عنوان کرد و گفت: در این طرح افراد به‌صورت دوره‌ای چکاپ و از وضعیت سلامت خود آگاه می‌شوند.

انوشیروان محسنی‌بندپی افزود: در طرح شناسنامه سلامت از ایجاد و پیشرفت بیماری جلوگیری می‌شود و هزینه‌های نظام سلامت کاهش می‌یابد. او گفت: صحبت‌های اولیه درباره استقرار جایگاه‌های سلامت‌محور و اعزام تیم درمانی برای مراقبت از بیماران نیز انجام شده و به‌زودی اجرا می‌شود.

استاندار تهران ادامه داد: متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم از ظرفیت علمی و تخصصی پرستاران در حوزه نظام سلامت به خوبی استفاده کنیم و حالا این نشست با توجه به نقش سازمان نظام پرستاری در برنامه‌های سلامت‌محور و ارتقاء سلامت در استان تشکیل شده است.

محسنی بندپی گفت: نظام پرستاری از مسیر اصلی خود فاصله گرفته است. در حالی که می‌توان از توان پرستاران فارغ‌التحصیلان در این رشته‌ها برای پاسخگویی به مطالبات مردم استفاده کرد.

وی تاکید کرد: باید اقداماتی را که پرستاران از عهده آن بر می‌آیند، به خود آنها واگذار کرد و با فرستادن بیماران نزد پزشکان برای مردم خرج‌تراشی نکنیم.

استاندار افزود: جامعه پرستاری از ظرفیت علمی، تخصصی و حرفه ای برخوردار است و توان علمی آنها به درجه‌ای رسیده که بسیاری از کشورها اروپایی متقاضی هستند تا پرستاران ما در بیمارستان‌های آنها کار کنند.

برچسب‌ها