مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: شرکت گاز کردستان اسفندماه سال جاری با همکاری پارک علم و فناوری میزبان اولین رویداد استارت‌آپ ویکند در صنعت گاز در غرب کشور خواهد بود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، احمد فعله‌گری اظهار داشت: اولین رویداد استارت‌آپی در حوزه صنعت گاز در غرب کشور با همکاری پارک علم و فناوری استان کردستان و شرکت گاز استان کردستان به مدت سه روز در اسفندماه سال‌ جاری در سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: این استارت‌آپ با محوریت مدیریت مصرف گاز طبیعی و جلوگیری از هدررفت آن با حضور اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان حوزه نفت و گاز، متخصصان حوزه انرژی، متخصصان شرکت ملی گاز و گازهای استانی و شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات اندازه‌گیری و کنترل گاز طبیعی برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان ادامه داد: علاقمندان به شرکت در این رویداد استارت‌آپی می‌توانند با مراجعه به وب سایت شرکت گاز استان کردستان به نشانی www.Nigc-kd.ir.fa/research نسبت به ثبت نام و شرکت در این رویداد مهم و نوآور در صنعت گاز اقدام کنند.

فعله‌گری گفت: سه روز تلاش و تیم‌سازی در حوزه صنعت گاز علاوه بر توسعه دیدگاه‌های جدید در ارائه خدمات می‌تواند در حوزه مدیریت مصرف و جلوگیری از هدررفت گاز طبیعی پذیرای دیدگاه‌هایی نو و خلاقانه در این زمینه باشد.

وی از حمایت از ایده‌های برتر این رویداد استارت‌آپی خبر داد و گفت: افرادی که دارای ایده‌های اجرایی و عملیاتی باشند مورد حمایت پارک علم و فن‌آوری قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان جلوگیری از هدر رفت گاز را یکی از مهمترین اهداف اجرای این استارت‌آپ ویکند ذکر کرد و گفت: با ارائه راهکارهای علمی و عملی در این همایش می‌توان در جهت این امر اساسی و مهم گام برداشت.  

وی در مورد اهمیت جلوگیری از هدر رفت گاز طبیعی گفت: با ارتقای سیستم‌های اندازه‌گیری میزان گاز ورودی و خروجی به دقت اندازه‌گیری شده و با دقت در این امر اختلاف قرائت به حداقل ممکن کاهش یافته و میزان هدر رفت انرژی با کمترین خطای ممکن اندازه‌گیری می‌شود.

فعله‌گری به اجرای پروژه تطبیق گاز تحویلی و مصرفی در سطح کشور به عنوان یکی از مکانیسم‌های رسیدن به اهداف شرکت ملی گاز ایران در جلوگیری از هدر رفت گاز طبیعی اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه در پنج مرحله پیش‌بینی شده و با اجرای آن در هر بخش شاهد کاهش محسوس هدررفت گاز طبیعی خواهیم بود.