رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه گفت: مسئولان اتحادیه‌های صنفی این شهرستان با افزایش بازرسان بر بازار کنترل بهتری داشته باشند تا افراد سودجو نتوانند کالاها و اقلام موردنیاز مردم را گران کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسین داریونی شنبه ۱۶ آذر در نشست با مسئولان اتحادیه‌های صنفی گناوه در استان بوشهر افزود: با توجه به وجود پنج هزار و ۶۴۴ واحد صنفی دارای پروانه کسب، بازرسان صنعت و معدن و تجارت نمی‌توانند روزانه این تعداد واحد صنفی را رصد کنند و باید اتحادیه‌ها به کمک آنان آمده تا در امر نظارت بیشتر و  پایش قیمت‌های بازار بهتر عمل شود.

وی اظهار داشت: اتحادیه‌های صنفی باید کتاب قانون آن حوزه را دقیق مطالعه تا بتوانند در اجرای وظایف محوله بخوبی عمل  کنند.

داریونی یادآور شد:  این شهرستان دارای ۱۰  اتحادیه صنفی است و نیاز به همکاری آنان در تنظیم بازار است.

داریونی افزود : در سال جاری هشت جلسه کمیسیون نظارت بر قیمت‌ها برگزار و  و ۳۶ مصوبه اتخاذ شده‌است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه گفت: بعضی از کالاها در بازار افزایش جزیی داشته که بیشتر آن بر مبنای خرید از از میادین میوه و تره‌بار استان همجوار بوده و در بعضی اقلام از جمله مرغ کاهش قیمت یافته‌است.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری گناوه  گفت : نبود گفت و گو و نشست اعضای اتحادیه‌ها با صاحبان پروانه‌های کسب از اشکالات آنان است که باعث شکافت زیاد بین اتحادیه با  اعضای آن شده است.

حسین امیری گفت : روسای اتحادیه‌ها باید جلسات مستمر به‌صورت ماهانه با اعضای هیات مدیره برگزار و خروجی آن را  به اطلاع اعضای خود رسانده و  پیگیر مسایل و مشکلات آنها شوند تا  اعتماد و همدلی بیشتری برقرار شود.

وی بیان کرد: اتاق اصناف شهرستان باید ارتباط مستمری با دیگر اتاق‌های  اصناف شهرستان‌های استان و حتی خارج از استان داشته باشد و از تجارب و اطلاعات آنها بخوبی استفاده کند.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری گناوه گفت:  گناوه نسبت به دیگر شهرستان‌ها از لحاظ  کسب و کار موقعیت بهتری دارد و ما باید از این فرصت برای بیشرفت شهر و  کسب و کار نهایت اسفاده را ببریم.

شهرستان تجاری و ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر و بازار تجاری آن از بازارهای معروف در جنوب کشور است.