زینب زینال‌زاده‌ - خبرنگار: افرادی که سوار بر خودرو سمند اقدام به زورگیری از مردم می‌کردند، از سوی پلیس، شناسایی و دستگیر شدند.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص با اعلام این خبر گفت: «دستگیرشدگان ۲ مرد و یک زن بودند که به همت مأموران انتظامی شناسایی و پس از دستگیری به اداره پنجم پلیس آگاهی منتقل شدند.»

سرهنگ «احمد نجفی» در تشریح ماجرای دستگیری این زورگیران به همشهری محله گفت: «ماجرا مربوط به شکایت زنی است که در دام این زورگیران گرفتار شده بود. او با مراجعه به کلانتری ۱۵۲ خانی‌آبادنو به مأموران گفت: «ساکن محله خانی‌آباد نو هستم. ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه از مترو شهرک شریعتی بیرون آمدم و برای رفتن به منزلم سوار خودرو سمند سفیدی که یک خانم در صندلی جلو و آقایی در صندلی عقب نشسته بود، شدم. پس از طی کردن مسافتی راننده از مسیر اصلی منحرف و به سمت بزرگراه «تندگویان» رفت. وقتی اعتراض کردم، مردی که روی صندلی عقب بود چاقوی بزرگی زیر گلویم گذاشت و خواست تا هرچیزی که همراه دارم، تحویلشان دهم. زورگیران رمز کارت‌های اعتباری‌ام را که همراه داشتم، گرفتند و ساعت ۲۳ مرا در نقطه نامعلومی رها و تهدید کردند که نباید شکایت کنم.»

پس از اعلام شکایت این شهروند، تحقیقات پلیسی آغاز شد و کارآگاهان موفق شدند از طریق تصاویر ثبت شده در دوربین‌های ایستگاه مترو، خودرو سمند را شناسایی کنند و اطلاعات آن را به دست بیاورند. او در ادامه به شناسایی محل اختفای زورگیران در محله «خلازیر» اشاره و عنوان کرد: «مخفیگاه متهمان در خلازیر شناسایی و با هماهنگی قضایی مأموران نیروی انتظامی، راننده را دستگیر کردند. متهم در بازجویی نخستین به جرم خود اعتراف کرد و گفت که این کار را همراه با همسر موقت و یکی از دوستانش انجام داده است.»

به گفته سرهنگ نجفی، ۲ متهم دیگر این پرونده هم شناسایی و دستگیر شدند و قاضی پرونده با حکم قرار وثیقه ۳۰ میلیارد ریالی آنها را روانه زندان کرد.