تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

زهرا کریمی ـ خبرنگار: سال ۱۳۳۷ محله‌ای در غرب تهران شکل گرفت به نام محله تهران‌ویلا. محله‌ای که زمینش توسط شخصی به نام زارع قطعه‌بندی شد و ساکنانش یزدی‌های مقیم تهران بودند.

از همان اول همه خانه‌ها ویلایی ساخته شد و ساختمان‌های این بخش از پایتخت متفاوت با سایر محله‌ها بود. «محمدصادق محمدی» شورایار تهران‌ویلا با شناختی که از این محله دارد درباره قدمت آن می‌گوید: «تهران‌ویلا با کمک خیّران و اهالی محله رونق گرفت. شماره‌گذاری کوچه‌ها و خیابان‌های محله تهران‌ویلا نخستین اتفاق خوبی بود که در محله ما رخ داد و این نویدی به اهالی بود تا به تهران ملحق شویم. بعد از آن بوستان تهران‌ویلا، مسجدالمهدی(عج)، برج‌های کوشک و نویسندگان ساخته شد.

این دو برج قبل از سال ۵۰ ساخته شد و همان سال‌ها بود که اهالی شاهد ساخت پل ستارخان بودند و این ساخت‌وسازها دلیلی شد تا خیابان‌های محله تهران‌ویلا آسفالت شود.» شورایار محله تهران‌ویلا در ادامه می‌گوید: «هیئت دلسوختگان حسین(ع) در محله ما دلیل اتحاد جوانان و اهالی محل شده است. پایه‌گذار هیئت، حاج آقا اسلامی و تعدادی از ساکنان بودند. هیئت در منزل حاج آقا برگزار می‌شود. اخبارهای محلی در همین هیئت رد و بدل و در تصمیم‌های خیرخواهانه زیادی گرفته می‌شود که همه نویددهنده رونق محله است.»