تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵

به گفته مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، سرانه فضای سبز پایتخت ۱۶‌مترمربع است اما در حال حاضر سهم ساکنان منطقه ۸ از فضای سبز و بوستان‌ها حدود ۴‌مترمربع است.

این موضوع نشان می‌دهد که توسعه و رشد فضاهای سبز در پایتخت متوازن نبوده است. «ناصر رضاپور» معاون امور شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه ۸ دراین‌باره می‌گوید: «تراکم‌های ساختمانی، جمعیتی و کمبود زمین خالی از مهم‌ترین دلایل کاهش سرانه فضای سبز در منطقه۸ است. » با وجود کمبود زمین برای ایجاد بوستان در منطقه، مدیریت شهری دست روی دست نگذاشته و با آزادسازی زمین‌های شهری و استفاده بهینه از فضاهای حاشیه‌ای در تلاش است که این کمبود را جبران کند. رضاپور دراین‌باره می‌گوید: «در سال گذشته اقدامات لازم برای آزادسازی زمینی در محله سبلان برای ساخت بوستان و ایجاد پاتوق سبز محلی و فضای بازی کودکان، وسایل ورزشی، آلاچیق، آبنما و... در ابتدای خیابان گلشن‌دوست به‌عنوان یکی از نقطه‌های بی‌دفاع شهری، انجام شد و در روزهای ابتدای سال ۱۳۹۸ با افتتاح بوستان سبلان و پاتوق مسیل باختر حدود ۸ هزارمترمربع به مساحت فضای سبز و بوستان‌های منطقه افزوده شد. »

ناصر رضاپور -معاون امور شهری و محیط‌زیست شهردارمنطقه ۸
  • ساخت ۳ بوستان در وحیدیه

اگرچه با ساخت بوستان و پاتوق محله فضای سبز منطقه تا حدودی افزایش یافته اما برای جبران کمبودها و افزایش سرانه فضای سبز منطقه۸ هنوز راه زیادی باقی مانده است. معاون امور شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه درباره برنامه‌های پیش روی مدیریت شهری برای جبران این کمبود می‌گوید: «با توجه به کمبود فضای سبز در محله وحیدیه، ۳ زمین و ملک در این محله در نظر گرفته‌ایم و در حال گفت‌وگو با مالکان آنها هستیم. در صورتی که به توافق نهایی برسیم تا پایان امسال این زمین‌ها به بوستان تبدیل و حدود ۴ هزارمترمربع فضای سبز و بوستان در این محله ایجاد می‌شود. » به گفته رضاپور زمین باغ وحیدیه جنب بوستان کاج به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰‌مترمربع، حمام مرمر به مساحت هزار و۸۷‌مترمربع و ملک جنب بازار میوه‌وتره‌بار به مساحت ۶۰۰‌مترمربع از جمله نقاطی هستند که در صورت توافق شهرداری با مالکان در آینده به بوستان تبدیل خواهندشد.