با شروع هر فصل و تغییر چیدمان فضای سبز محله‌ها، مرکز مشاوره گل و گیاه منطقه ۱۴ هم تحولی در برنامه‌های خود ایجاد و با تنوع بخشیدن به دوره‌های آموزشی سعی در برآورده کردن نیاز شهروندان کرده است.

با این هدف که علاقه‌مندان به گل و گیاه و فضای سبز بهترین بهره‌را از کلاس‌های آموزشی برده و روزهای خاطره‌انگیز را تجربه کنند. آشنایی با انواع بذر سبزی‌ و نحوه کاشت آنها، گیاهان مرتعی و نحوه تکثیر گیاهان آپارتمانی و فصلی از دوره‌های آموزشی این مرکز است که با توجه به سلیقه شهروندان در نظر گرفته شده است.

البته تنوع برنامه‌ها به موارد ذکر شده خلاصه نمی‌شود و مرکز مشاوره گل و گیاه علاقه‌مندان به گل و گیاه را با آفاتی که فضای سبزشان را تهدید می‌کند آشنا کرده و راه‌های ریشه کردنشان را آموزش می‌دهد. به گفته «فاطمه البرزی» مدیر مرکز مشاوره گل و گیاه بوستان نارنج، یکی از دوره‌های آموزشی شاخص مرکز آشنایی با انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مفید ماه رمضان است که روز یکشنبه از ساعت ۳۰/۹ تا ۱۱ برگزار می‌شود. اگر تمایل دارید از دیگر فعالیت‌های مرکز آموزش گل و گیاه با خبر شوید می‌توانید با شماره تلفن ۹۶۰۴۰۱۹۲ تماس گرفته یا سری به بوستان نارنج در بزرگراه شهید محلاتی تقاطع خیابان نبرد بزنید.