تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۸:۳۵

همشهری آنلاین: یکی از نمایندگان مخالف دولت کنیا در نایروبی پایتخت این کشورترور شد.

یکی از سخنگویان  پلیس کنیا نیز در مصاحبه با آسوشیتد پرس گفت: این نماینده پیش از ورود به خانه خود از سوی دو مرد مسلح مورد هدف گلوله قرار گرفت. این سخنگوی پلیس کنیا ضمن بیان مطلب فوق اعلام کرد: نمی‌توان کشته شدن این نماینده را بی‌ارتباط با مناقشاتی که بر سر انتخابات ریاست جمهوری درگرفته ، دانست.

یکی از سخنگویان نهضت نهضت دموکراتیک نارنجی نیز ساعاتی پس از کشته شدن ملیتوس ور، به منظور جلوگیری از گسترش خشونت‌ها در کنیا خواستار آرامش مردم شده است.

خبرگزاری رویترز نیز در اخباری تکمیلی  گزارش داده است : پلیس کنیا به منظور متفرق کردن مردمی که پس از کشته شدن ملیتوس  ور در اقامتگاه وی گرد آمده بودند، به سمت این اقامتگاه شلیک کرده‌‌است. گزارش شده است که پلیس حتی برای لحظاتی وارد محوطه این اقامتگاه نیز شده بود. یکی از افراد حاضر در این اقامتگاه، به خبرنگار رویترز گفته است ما فقط می‌خواهیم به ما اجازه دهند به عزاداری بپردازیم.

"ملیتوس ور" نماینده حزب مخالف دولت در پارلمان، از اعضای نهضت دموکراتیک نارنجی بود که رایلا اودینگا پیشتر خود را از اجانب این حزب کاندیدای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری کرده بود.

ترور نماینده پارلمان کنیا، مذاکراتی را که قرار بود روز سه شنبه 29 ژانویه با میانجیگری کوفی عنان دبیر کل سابق سازمان ملل،  میان احزاب سیاسی کنیا برای حل بحران کنونی انجام گیرد را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کنیا و مشخص شدن شکست کاندیدای حزب مخالف در برابر رییس جمهوری این کشور موجی از خشونت‌های گسترده کنیا را در برگرفت. گفته می‌شود ترور نماینده مخالفان در کنیا نیز بر موج خشونت‌ها در این کشور خواهد افزود. مخالفان رییس رییس جمهوری کنیا وی را به انجام تقلب گسترده در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری متهم کرده‌اند.

برچسب‌ها