همشهری آنلاین: مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ویروسی به نام نوروویروس را علت بیماری گوارشی در کلاردشت، اعلام کرد.

به گزارش وبدا، دکتر فرزاد گوهردهی افزود: این ویروس از راه دهان و از طریق مصرف آب و غذای آلوده منتقل می‌شود و همچنین از طریق دست و تماس با سطوح آلوده به ویروس مانند دستگیره، در و تلفن نیز منتقل می‌شود.

وي با بیان این که در طول 24 ساعت گذشته روند مراجعه بیماران مبتلا به بیماری گوارشی در شهرستان کلاردشت رو به کاهش بوده است گفت: همه بیماران مراجعه کننده پس از انجام اقدامات درمانی لازم به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند و در حال حاضر هیچ مورد بستری در بیمارستان نداریم.

گوهردهي در خصوص آخرین وضعیت وقوع بیماری گوارشی در شهرستان کلاردشت تصریح کرد: علیرغم اینکه روند مراجعه این گونه بیماران رو به کاهش است اما این بیماری در صورت رعایت نکردن کامل بهداشت فردی از سوی بیماران و خانواده‌های آنها قابل انتقال است.

وي بر رعایت بهداشت فردی تاکید کرد و شستن دست‌ها، جوشاندن آب آشامیدنی و ضدعفوني کردن سبزيجات و ميوه‌هاي تازه در پیشگيري از این بيماري را بسیار موثر دانست.