همشهری آنلاین: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی از ساماندهی اعضای هیات علمی بعد از تعیین تکلیف رشته محل‌های دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: در این ساماندهی هیچ رشته‌ای حذف نمی‌شود، بلکه ممکن است ظرفیت برخی رشته‌ها تغییر کند.

به گزارش ایرنا، علیرضا رهایی در نشست روسای استان‌ها و برخی از معاونان واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامي، افزود: باید تمامی فعالیت‌های آموزشی با در نظر گرفتن سیاست ارتقاي کیفیت انجام گیرد.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های آموزشی و راهکارهای مدیریتی در استان‌ها و واحدهای دانشگاهی نباید آسیبی به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی وارد کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: رعایت نظم و انضباط آموزشی و نظارت جدی بر فعالیت‌های آموزشی از ضرورت‌هایی است که واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور باید به طور جدی دنبال کنند.

رهایی تصریح کرد: واحدهای دانشگاهی همچنین ملزم به رعایت تقویم آموزشی از جمله زمان ثبت‌نام، حذف و اضافه و پایان نیمسال، برقراری 16 هفته آموزشی، اطلاع‌رسانی به موقع به دانشجویان و غیره هستند.

وی با بیان اینکه بعد از ساماندهی رشته‌ها و تعیین تکلیف رشته محل‌ها بحث ساماندهی اعضای هیأت علمی دنبال خواهد شد، اظهار کرد: ضوابط مربوط به ایجاد و ادامه فعالیت دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بر اساس شاخص‌های معتبر آموزشی تدوین و مبنای کار خواهد شد.

رهایی به وضعیت جلسات دفاع از پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ ارشد و رساله‌های دکتری اشاره و تصریح کرد: واحدهای دانشگاهی باید توجه ویژه‌ای بر تولیدات علمی و همچنین نحوه ارائه دروس، سرفصل‌های آموزشی، تعیین استاد راهنما و ارائه پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها داشته باشند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، ارتقاي همه‌جانبه کیفیت در فعالیت‌های آموزشی را از عوامل جذب دانشجو دانست و افزود: افزایش کیفیت در فضای رقابتی فعلی که شامل بسیاری از دانشگاه‌های کشور است، منجر به جذب دانشجو می‌شود.

وی بر ساماندهی رشته‌ها در واحدهای دانشگاهی تاکید کرد و گفت: در این ساماندهی روسا و معاونان آموزشی باید در نظر داشته باشند که هیچ رشته‌ای حذف نمی‌شود، بلکه ممکن است ظرفیت برخی رشته‌ها تغییر پيدا كنند.

رهایی ادامه داد: همچنین هیچ واحد و یا مرکز دانشگاهی تعطیل نمی‌شود و صرفا رشته‌های تحصیلی ساماندهی می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی درباره فعالیت اعضای هیات علمی گفت: حضور مفید، موثر و همچنین استقرار اعضای هیات علمی در واحدهای دانشگاهی امری جدی و ضروری است که به عنوان یک شاخص مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی از ایجاد رشته‌های جدید در واحدهای دانشگاهی استقبال کرد و افزود: معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد رشته‌های جدید دارای متقاضی که نیاز روز جامعه نیز هستند، حمایت می‌کند.