همشهری آنلاین: تیم ملی پهلوانی و زورخانه‌ای جمهوری اسلامی ایران در نخستین حضور خود در بازی‌های کشورهای اسلامی خوش درخشید و به عنوان تنها تیم ایرانی رکورددار کسب مدال در این بازی‌ها شناخته شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای، چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی (2017) در باکو برگزار شد.

تیم ملی پهلوانی و زورخانه‌ای ایران که برای نخستین بار حضور در این رقابت‌ها را تجربه می‌کرد، با 6 مدال طلا و 1 نقره به عنوان قهرمانی در مجموع امتیازات تیمی این پیکارها دست یافت.

نمایندگان پهلوانی و زورخانه‌ای ایران در رشته‌های چرخ تیز، چرخ چمنی، میل‌گیری سنگین، کباده، میل بازی و تیمی زورخانه‌ای به گردن‌آویزهای طلا و تنها در رشته سنگ به مدال نقره دست یافتند که 6 مدال طلا و 1 نقره حاصل تلاش ملی‌پوشان کشورمان در این مسابقات توسط پژمان سکونتی (کردستان)، مبین زیبالقا (کردستان)، هیمن میرزایی (کردستان)، محسن گلستانی‌زاده (خراسان رضوی)، علی جلیجو (البرز) و مصطفی مفید (مرکزی) در رشته‌های تیمی و هنرهای فردی با همراهی، نوا و ضرب و زنگ بسیار جذاب و شنیدنی مرشد محمد حسن‌پور (خراسان جنوبی) برای ایران بود.

کشور آذربایجان با 1 طلا، 3 نقره و 3 برنز توانست در رده دوم قرار بگیرد، عراق نیز با 3 نقره و 1 برنز رده سوم جدول را از آن خود کرد و کشورهای افغانستان، تاجیکستان و پاکستان نیز به ترتیب با 5، 4 و 1 برنز در جایگاه چهارم تا ششم جدول قرار گرفتند.

تیم پهلوانی و زورخانه‌ای ایران را مجتبی جوهری (رئیس فدراسیون)، علیرضاغلامی (مربی تیم ملی)، مصطفی مرادی‌فر (مدیر تیم‌های ملی فدراسیون)، سعید مرادی (سرپرست تیم ملی) و علیرضا عربی (مدیر امور اداری و پشتیبانی فدراسیون) در باکو همراهی می‌کردند.