همشهری آنلاین: رئیس کل بانک مرکزی با خارج شدن منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی از شمول مقررات ارزی مناطق آزاد تجاری – صنعتی در زمینه گشایش اعتبار اسنادی موافقت کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، طهماسب مظاهری رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با خارج شدن منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی از شمول مقررات ارزی مناطق آزاد تجاری – صنعتی در زمینه گشایش اعتبار اسنادی موافقت کرد.

در پی درخواست رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی از رییس کل بانک مرکزی در خصوص رفع موانع و مشکلات ناشی از اعمال مقررات عدم گشایش اعتبار اسنادی مدت دار در منطقه آزاد تجاری، دکتر مظاهری با رفع محدویت های عنوان شده در منطقه آزاد یاشده موافقت کرد.

مظاهری ضمن اشاره به این موضوع که بندر انزلی هم یک شهر است و هم یک منطقه آزاد که شامل اسکله و بندر می‌شود، تأکید کرد: آنچه از اسکله وارد می‌شود اگر کالای مورد سفارش برای منطقه آزاد باشد به آن منطقه حمل می‌گردد و تابع مقررات منطقه آزاد خواهد بود ؛ اما کالاهایی که از اسکله انزلی وارد ایران می‌شود و برای ورود به سرزمین اصلی در نظر گرفته شده، به منطقه آزاد حمل نمی‌شود و پس از ورود به گمرک طبق مقررات عمومی آنها را ترخیص می‌کنند.

با توجه به اینکه سررسید اعتبارات اسنادی مدت‌دار در مورد امور غیرتولیدی، طبق مقررات ارزی مناطق آزاد تجاری – صنعتی به سه ماه محدود می شود این امر مشکلاتی را در منطقه آزاد انزلی ایجاد کرده بود که با رفع محدودیت مزبور در منطقه آزاد انزلی مشکل عدم امکان گشایش اعتبار اسنادی مدت دار حل شده و توسعه و رونق منطقه با سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها