همشهری آنلاین: رودریگو دوترته رئیس جمهوری فیلیپین در دیدار با ولادیمیر پوتین همتای روس خود اعلام کرد: کشورهای غربی در نقاط مختلف جهان جنگ افروزی می‌کنند و عراق فقط یکی از کشورهای قربانی این گستاخی است.

به گزارش ایرنا، دیدار پوتین و دوترته روز شنبه در حاشیه نشست سران جامعه اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام در لیما پایتخت پرو برگزار شد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد: رئیسان جمهوری روسیه و فیلیپین در باره همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف، موضوعات دوجانبه، مسائل بین المللی و منطقه ای گفت وگو کردند.

پوتین با اشاره به 40 ساله شدن برقراری روابط دیپلماتیک میان مسکو و مانیل گفت: تاکنون توانسته ایم اقدام های زیادی برای توسعه همه جانبه مشارکت و افزایش اعتماد بین روسیه و فیلیپین انجام دهیم و این روند ادامه خواهد یافت.

دوترته نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت جایگاه روسیه در ثبات نظام بین المللی به عنوان یک کشور قدرتمند و ارزشمند خواندن دیدار خود با پوتین، گفت: در عصر کنونی شاهدیم که کشورهای غربی اقدام به حمله یا ترساندن کشورهای کوچک می کنند که نشانه گستاخی است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، آمریکا در تمامی جهان جنگ افروزی می کند و در گذشته شاهد جنگ های خونین این کشور در ویتنام، افغانستان و عراق بودیم که این سیاست بسیار مخرب بود و سربازان فیلیپینی هم در آن حضور داشتند.

وی همچنین در پایان دیدار با پوتین بر تداوم سیاست دولت خود برای حفظ منافع ملی فیلیپین با وجود فشارهای آمریکا تاکید کرد.