همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمین ارتش گفت: پهپاد، امروز، چشم بینا و بازوی بلند نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و توانسته است این نیرو را در رزمایش‌ها و ماموریت‌های محوله سربلند کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیروی زمینی ارتش ،امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان این مطلب را در مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید پهپاد بیان کرد.

وی افزود: امروز گروه پهپاد نیروی زمینی ارتش با حضور نیروی انسانی متخصص در زمینه طراحی و تولید انواع پرنده های بدون سر نشین از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است و به خود افتخار می کند که دارای کارکنان مومن، ولایت مدار و متخصص است که توانسته اند با حضور جوانان برومند ظرفیت های خوبی را در این صنعت شکوفا سازند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت پهپادها در دوردست ها افزود :هر وقت نیروی زمینی بخواهد در دور دست ها فعالیتی انجام دهد یکان پرنده های بدون سرنشین خود را در آن ماموریت آماده می سازد.

امیرپوردستان درادامه تصریح کرد: ماموریت اصلی ما مراقبت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران است؛ ما باید ظرفیت های خود را بالا ببریم و از روش های کار آمد در حوزه دفاع استفاده کنیم که صنعت پهپاد از جمله مهم ترین آن است.

وی تاکید کرد:ما باید قابلیت های پهپادی را افزایش دهیم تا بتواند در شرایط حساس یکان های نیروی زمینی را در ماموریت ها و رزمایش ها پشتیبانی کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: دشمن برای اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مسیر رشد و تعالی را طی نکند روش های مختلفی از تهدیدات را علیه کشور آغاز کرده است؛ اما اصلی ترین وظیفه ما حفظ و ارتقای رزمی و بالا بردن بنیه های ایمانی است.

وی در ادامه تاکید کرد: باید برای تهاجم در مقابل دشمن آماده باشیم و اگر نیاز باشد ضربه ای به دشمن وارد کنیم و با آمادگی بالا در مقابل دشمن، صف آرایی کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: امروز با تدابیر حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) شاهد رشد و بالندگی کشور و نیروهای مسلح هستیم.