دولت کره‌شمالی اعلام کرده با هدف جلوگیری از فرار سربازان این کشور به سمت همسایه جنوبی‌اش، مناطق بیشتری از مرز میان دو کره را با مین‌های ضدنفر پوشش داده است.

اين مين‌هاي جديد در نزديكي پلي كاشته شده‌اند كه در مرز 2كشور قرار دارد و بخشي از خط آتش‌بس نظامي دو طرف را تعيين مي‌كند. اين پل به «پل غيرقابل بازگشت» مشهور شده است. ميان دو كره منطقه‌اي به عرض 4كيلومتر وجود دارد كه منطقه غيرنظامي اعلام شده است.

كره‌شمالي در بخش وسيعي از اين منطقه اقدام به كاشت مين كرده است. كره‌جنوبي از سال گذشته پس از كشته شدن يكي از نيروهايش و در اعتراض به اين مين‌گذاري مرز، با نصب بلندگوهاي بزرگي به پخش برنامه‌هاي ضددولتي عليه كره‌شمالي پرداخته است. منابع امنيتي كره‌جنوبي خبر داده‌اند كه كره‌شمالي اخيرا به تمامي فرزندان ديپلمات‌هاي خود كه ساكن ديگر كشورها هستند، دستور بازگشت به كشور را داده است.

خبرگزاري يونهاپ، خبرگزاري رسمي كره‌جنوبي، به نقل از اين منابع نوشته كه پيونگ‌يانگ به همه فرزندان ديپلمات‌ها كه سن‌ آنها 25 سال يا بالاتر است دستور داده به كشور بازگردند تا با اين اقدام جلوي احتمال پناهندگي آنان را بگيرد. اخيرا يك ديپلمات رده بالاي كره‌شمالي كه سال‌ها در سفارت اين كشور در لندن كار مي‌كرد، به همراه خانواده خود به كره‌جنوبي پناهنده شد.

  • زندانيان انگليسي و آمريكايي در كره‌شمالي

ديروز روزنامه انگليسي ديلي استار در گزارشي بي‌سابقه مدعي شد كه صدها نظامي آمريكايي و انگليسي چند دهه قبل به اسارت كره‌شمالي درآمده و برخي از آنها هنوز هم زنده هستند. به نوشته اين روزنامه، اين افراد از زمان جنگ دو كره در اوايل دهه1950 ميلادي اسير شده‌اند. ديلي استار مدعي شده به اسناد محرمانه‌اي دست پيدا كرده كه نشان مي‌دهد اين افراد همچنان زنده هستند.