تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۰

همشهری آنلاین: بخشی از متروی اصفهان از زیر خیابان تاریخی چهارباغ می‌گذرد زیرا به گفته رییس شورای شهر اصفهان نمی‌توان ناگهان شیب تونل‌ها را تغییر داد و به سمت خیابان شمس‌آبادی برد.

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس شورای شهر اصفهان، سرانجام به شایعات مربوط به عبور مترو از خیابان چهارباغ اصفهان خاتمه داد و اعلام کرد که به دلیل آن‌که قبلا درنظر گرفته بودند که مترو از چهارباغ عباسی عبور کند و بعد برای عبور از محور شمس‌آبادی تصمیم گرفته شد، اکنون عبور تونل مترو از بخشی از خیابان چهارباغ عباسی ناگزیر است.

او به خبرگزاری دانشجویان ایران،‌ توضیح داد: «تونل مترو اصفهان یک مرتبه و با زاویه زیاد به سمت شمس‌آبادی نمی‌تواند برود. بنابراین با شیب ملایم به سمت این محور حرکت خواهد کرد که ناگزیر، بخشی از تونل مترو از زیر خیابان و پیاده‌رو چهارباغ عباسی عبور می‌کند و نرسیده به مدرسه چهارباغ به محور شمس‌آبادی وارد می‌شود. در نهایت نیز از میان دو محور چهارباغ و شمس‌آبادی به مسیر خود ادامه می‌دهد.»

او دلیل وجود کارگاه مترو را در ابتدای خیابان چهارباغ عباسی، گمانه‌زنی برای تعیین لایه‌های خاک در مسیر عبور تونل مترو دانست و افزود:‌ «کارشناسان مترو درحال بررسی عبور مترو در این مسیر هستند.»

شانزدهم مهرماه، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در نمابری به نقل از سعید بکتاش با عنوان رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان، ضمن رد برخی اخبار درباره‌ عبور مترو اصفهان از چهارباغ، تاکید کرده بود که به هیچ عنوان، مترو از چهارباغ عبور نمی‌کند.

بکتاش گفته بود: «مسؤولان سازمان میراث فرهنگی اصفهان به‌طور دایمی بر روند اجرایی احداث مترو نظارت دارند تا کارها براساس قرارهای قانونی پیش رود.»