همشهری آنلاین: معاون دانشگاه علوم پزشکی آبادان از راه‌اندازی دانشکده اقیانوس‌شناسی پزشکی را با رشته‌هایی مانند پرستاری دریا، فرآورده‌های دریایی و طب دریایی خبر داد.

به گزارش مهر، دکتر محمد محبوبی در نشست روسا و معاونان آموزشی کلان منطقه ۴ آمایشی کشور با اشاره به مهمترین اقدامات این دانشگاه، گفت: در صدد هستیم تا با همکاری دانشگاه آبادان و استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه، دانشکده اقیانوس‌شناسی پزشکی را راه‌اندازی کنیم که البته در این راه همکاری همه دانشگاه‌های مستقر در منطقه بسیار کمک‌کننده است.

وی گفت: تجهیز و راه‌اندازی مرکز مهارت‌های بالینی و ارزشیابی مهارت‌های بالینی به شیوه آسکی، خریداری و تجهیز لوازم مورد نیاز آزمایشگاه‌ها از جمله این اقدامات است.

محبوبی یادآور شد: همکاری در اعتباربخشی بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه، تدوین کوریکلوم آموزشی رشته کارشناسی ارشد پرستاری دریا، اخذ مجوز مجتمع آموزش عالی سلامت در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان و جذب دانشجو، اضافه کردن رشته‌های هوشبری، کتابداری، فوریت‌های پزشکی فناوری اطلاعات سلامت در سال‌های ۹۴ و ۹۵ از دیگر اقدامات است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آبادان، تشکیل کانون اخلاق حرفه‌ای و برگزاری همایش اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی آبادان را از جمله مهمترین اقدامات این دانشگاه در این زمینه برشمرد و اظهار داشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان آمادگی دارد تا نقش پررنگ‌تری را در کلان منطقه در راستای استقرار برنامه تحول آموزش ایفا کند.