همشهری آنلاین: سیدغلامرضا کاظمی دینان، رئیس شورای سیاستگذاری ستاد برگزاری هفته روابط‌عمومی به مناسبت برگزاری مراسم تجلیل از ۳۹ سال فعالیت استاد سید‌فرید قاسمی در عرصه‌های روزنامه‌نگاری و پژوهش، طی پیامی به بیان خصایص علمی و شخصیتی ایشان پرداخته است.

متن کامل پیام سیدغلامرضا کاظمی دینان بدین شرح است:

آنچه در روز 26 اردیبهشت‌ماه در هتل المپیک تهران شاهد خواهیم بود، فقط تجلیل از یک استاد مسلم روزنامه‌نگاری و تاریخ‌نگار مسلم مطبوعات نیست، بلکه تقدیر از تلاش‌های مردی است که در کنار این ویژ‌گی‌ها، معلم اخلاق است و ادب.

سیدفرید قاسمی را سال‌های زیادی است که می‌شناسم و آثار او را مطالعه کرده‌ام. او زندگی‌ خود را صرف پژوهش کرده است، شبانه‌روز خوانده است و نوشته است و آثاری که خلق کرده، گویی توسط 10 پژوهشگر تولید شده‌اند.

کتاب‌ها و آثار ارزشمند او مانند «اولين‌هاي مطبوعات ايران»، «تاریخ روزنامه‌نگاری ایران»، «سرگذشت مطبوعات ایران»، «تاریخ مطبوعات ایران» و ده‌ها عنوان دیگر، چون سند زرینی سال‌ها بر پیشانی حوزه پژوهش کشور به‌ویژه در حوزه مطبوعات خواهند درخشید و نسل‌های مختلف از این مکتوبات بهره‌ها خواهند برد.

تجلیل از سیدفرید قاسمی، تجلیل از یک پژوهشگر اصیل ایرانی است که علم و عمل و اخلاق و ادب را توأمان دارد. برای او تداوم تلاش در این مسیر و سلامتی آرزومندم.»

تجلیل از 39 سال فعالیت سیدفرید قاسمی در عرصه‌های روزنامه‌نگاری و پژوهش در روز 26 اردیبهشت‌ماه و همزمان با برگزاری یازدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک صورت می‌گیرد.