همشهری آنلاین: مسابقات پهلوانی و زورخانه‌ای قهرمانی مدارس کشور با شناخت نفرات برتر و قهرمانی تیم کردستان به پایان رسید.

به گزارش سايت فدراسيون ورزش‌هاي پهلواني و زورخانه‌اي، رقابت‌های کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای دانش‌آموزان متوسطه کشور در سنندج برگزار شد و تیم‌های کردستان، کرمان و خراسان جنوبی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

این رقابت‌ها با حضور 16 تیم و با شرکت 204 دانش‌آموز از سراسر کشور به مدت دو روز در سالن آزادی سنندج برگزار شد و دانش‌آموزان در کشتی پهلوانی در دو وزن 85 و 100 کیلوگرم و ورزش‌های زورخانه‌ای در رشته‌های سنگ، کباده، چرخ ‎تیز، میل‌بازی، چرخ چمنی و مرشدی به رقابت پرداختند.

در این مسابقات و در بخش ورزش زورخانه‌ای در رشته سنگ، وریا نوری از کردستان اول شد،‌ عبدالرضا شجاعی از کرمان دوم شد و محمدنبی خاکی از ایلام به مقام سوم رسید.

در کباده، محمدجواد بشیری از همدان مقام اول را از آن خود کرد، ‌حامد نصیری از استان کرمان به مقام دوم و شهریار فتاحی از استان سمنان به مقام سوم رسیدند.

در چرخ تیز، مهیار چمن‌زاده از سمنان اول شد، پویا ده‌زیاری از کرمان و ارسلان محمدی از استان مرکزی به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

در چرخ چمنی مهیار چوپان‌زاده از استان سمنان اول شد، ارسلان محمدی از استان مرکزی به مقام دوم رسید و حسن ناصری از استان کردستان رتبه سوم را از آن خود کرد.

در میل‌بازی محمد وفادار از سمنان مقام اول را کسب کرد،‌ امیر احمدی از کردستان دوم و حسین خدابخشی از همدان نیز سوم شد.

در رشته مرشدی، محمدمبین نوروزی از استان کردستان اول شد، محمدمهدی بهرامی‌نژاد از کرمان به رتبه دوم دست یافت و سینا قنبریان از سمنان به مقام سوم رسید.

در بخش کشتی پهلوانی و در وزن 85 کیلوگرم علیرضا صحرایی از استان خراسان جنوبی به مقام اول رسید، حسین رضا حاجیان از استان کردستان دوم شد و مقام سوم به صورت مشترک به مهدی اکبرزاده از استان ایلام و عرفان ظهیری از استان البرز رسید.

در وزن 100 کیلوگرم محمدرضا بیگی از شهرستان‌های تهران به مقام اول رسید و بازوبند پهلوانی این دوره از مسابقات را کسب کرد، حیدر یزدان‌پناه از استان کرمان دوم شد و محمد بیات از همدان و علیرضا عبدالهی از استان تهران به صورت مشترک به مقام سوم این وزن دست یافتند.

در پایان این رقابت‌ها و در مجموع مسابقات کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای در بخش تیمی و انفرادی و در رشته‌ای مختلف، استان کردستان با کسب 689 امتیاز به مقام اول دست یافت، ‌استان کرمان با 654 امتیاز دوم شد و استان خراسان جنوبی نیز با 620 امتیاز به مقام سوم رسید.

کاپ اخلاق این دوره از مسابقات هم به تیم استان سمنان رسید.