همشهری آنلاین: معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: خدمات نوین سلامت سال آینده برای تمام مردم ارائه می‌شود.

به گزارش همشهري آنلاين، دکتر علی اکبر سیاری درمراسم افتتاح همزمان دو هزار و 875 پایگاه و مرکز جامع خدمات سلامت که در مهدی آباد کرج برگزار شد افزود : وزارت بهداشت مصمم است از چهره شهرهای پنهان در حاشیه شهرها، نقاب را کنار بزند و نابرابری‌ها را پایان دهد.

معاون وزير بهداشت گفت: برای پایان دادن به نابرابری‌های موجود لازم است تا تمام ارگان‌ها و نهادهاي ذي ربط، با ما همکاری لازم را داشته باشند تا به اهداف خود برسیم.

سياري با بيان اينكه افتتاح پایگاه و مرکز جامع خدمات سلامت حرکتی در راستای تاکیدات امام راحل بر محرومیت زدایی است گفت: مطالعه برای ساخت و تجهیز پایگاه‌های سلامت و مراکز بهداشت ازسال 92 شروع شد و با هزارمیلیارد تومان امروز به بهره برداری رسید.

او افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت، حفاظت مالی از مردم و برقراری عدالت در سلامت را از اهداف برنامه وزارت بهداشت در فاز دوم طرح تحول سلامت ذكر كرد.

معاون وزير بهداشت خاطر نشان كرد: در نظام نوین سلامت به ازای هر 12 هزار و 500 نفر یک پایگاه و به ازای هر 45 هزار نفر یک مرکز جامع سلامت راه اندازی شده است .

اوگفت: تا به امروز 24 میلیون نفر از مردم کشور با اولویت مناطق حاشیه‌نشین و همچنین 700 سکونت‌گاه غیر رسمی از این خدمات بهره بردند.

سیاری افزود: بیماری‌های غیرواگیر، آسیب‌های اجتماعی و بیماری‌های واگیراز جمله علل مرگ و مير مردم هستند که امیدواریم در نظام نوین خدمات سلامت، بتوانیم این بیماري‌ها را کنترل کنیم.

معاون وزير بهداشت تصريح كرد: خدمات نوین سلامت برای همه گروه‌های سنی تعریف شده است و هدف از ارائه این خدمات توانمند سازی مردم برای مراقبت و صیانت از سلامت خودشان است.