همشهری آنلاین: معاون بهداشت وزارت بهداشت، با اعلام اینکه پیش بینی می‌کنیم دو استان کرمانشاه و آذربایجان شرقی نیز درگیر بیماری آنفلوانزا شوند، اظهارداشت: تاکنون ۳۶ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزا در کشور فوت شده‌اند.

به گزارش مهر، دکتر علی اکبر سیاری به وضعیت بیماری آنفلوانزا در کشور اشاره کرد و گفت: آنفلوانزا تنها مختص ایران نيست و در فصل سرما همه دنیا گرفتار این بیماری می‌شوند.

وی با بیان اینکه آنفلوانزا افراد سالمند، بیماران قلبی، مبتلایان به آسم، کودکان و... را بیشتر تهدید می کند، تاکید کرد: رعایت نکات بهداشتی، بهترین راهکار پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

سیاری به واکسن آنفلوانزا اشاره کرد و گفت: این واکسن جزء برنامه واکسیناسیون کشوری نبوده و نیازی نیست همه آن را تزریق کنند.

به گفته معاون وزیر بهداشت، بهترین زمان تزریق و اثرگذاری واکسن آنفلوانزا، شهریور و اوایل مهر است.

سیاری با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت به اثرات برنامه های آموزشی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های واگیر، افزود: از نظر وزارت بهداشت، برای پیگشیری از این بیماری نیازی به تعطیلی مدارس نیست و ما چنین توصیه ای نداریم. اگر دانش آموزی به این بیماری مبتلا شد، در خانه استراحت کند تا بهبودی حاصل شود.

وی به علائم آنفلوانزا اشاره کرد و گفت: سرفه، سردرد، بدن درد و در مرحله بعد علائم گوارشی، از جمله علائم آنفلوانزاست.

معاون وزیر بهداشت به دو نکته مهم در ارتباط با مصرف دارو برای بهبود بیماری اشاره کرد و افزود: اول اینکه اصلا آسپرین مصرف نکنند و دوم اینکه آنتی بیوتیک نیز خودسرانه مصرف نکنند.

وی با بیان این مطلب که پیس بینی می کنیم دو استان کرمانشاه و آذربایجان شرقی در آینده در معرض آنفلوانزا قرار گیرند، گزارش فوتی بر اثر ابتلا به این بیماری در همدان را تکذیب کرد و گفت: تا کنون ۳۶ نفر در کشور جان خود را بر اثر آنفلوانزا از دست داده اند.

به گفته سیاری، سال گذشته ۱۹۶۳ نفر در کشور به آنفلوانزا مبتلا شدند و ۸۶ نفر نیز بر اثر این بیماری فوت کردند.