با گذشت ۲۰ روز از آغاز ثبت نام فروش خودرو‌های داخلی در چارچوب تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی(۲۰ آبان ماه) نخستین مرحله از واگذاری این خودروها آغاز و اعلام شد که خودروهای مذکور به‌تدریج به متقاضیان ارائه می‌شود.

به فاصله 3 روز بعد از آنكه علي‌اصغر ميرمحمدصادقي، مديركل اعتبارات بانك مركزي از ارسال بخشنامه‌اي به بانك‌هاي عامل براي تقسيط اعتبارات مطابق با توافق‌هاي اوليه و به محض دريافت مستندات و مدارك از شركت‌هاي خودروسازي خبر داد، كار تحويل مرحله نخست اين خودروها از ديروز آغاز شد.

به گفته معاون بازاريابي و فروش ايران خودرو، با تأييد نخستين مرحله از اوراق مالي مشتريان از سوي بانك‌هاي عامل، تخصيص و صدور فاكتور مشترياني كه در طرح تسهيلات ۲۵ ميليون توماني ثبت‌نام كرده‌اند، آغاز شد.مصطفي خان‌كرمي افزود: از ديروز تخصيص و صدور فاكتور نخستين مرحله از خودروهاي عرضه شده در طرح تسهيلات ۲۵ ميليون توماني آغاز شده و اين محصولات به‌تدريج تحويل خريداران مي‌شود.

وي با تأكيد بر اينكه خودروهاي متقاضيان در موعد مقرر تحويل خواهد شد، افزود: براي تسريع در تحويل، تعدادي از محصولات از قبل به نمايندگي‌هاي سراسر كشور ارسال شده است. همچنين نظام بانكي كشور تأييد اسناد و اوراق مالي ارائه شده را به مرور آغاز كرده و فرايند تحويل خودروهاي عرضه شده به همين رويه ادامه پيدا خواهد كرد. با صدور فاكتور، صدور اسناد مالكيت به نام خريداران و پلاك‌گذاري خودروها آغاز شده و ظرف چند روز آينده روند تحويل خودرو به مشتريان در نمايندگي‌هاي فروش آغاز مي‌شود.