همشهری آنلاین: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه کشورمان در وین در نشست ۱+۵ سخنرانی کردند و ظریف در این نشست که تنها در دقایق ابتدایی با حضور خبرنگاران همراه بود، گفت: امروز میتوانست پایان امید برای دستیابی به یک نقطه مشترک باشد اما یک فصل جدیدی از امید را آغاز کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست پایانی وزرای ۱+۵ با وزیر امور خارجه کشورمان، فدریکا موگرینی گفت: از همه کسانی که دور میز مذاکره برای رسیدن به تفاهم و توافق تلاش کرده اند، سپاسگزاری کرد.

  • تصميمات امروز مي‌تواند فصل جديدي در روابط بين الملل باز كند

وي افزود: تصمیماتی که امروز اتخاذ کرده ایم نه تنها در مورد بحث هسته‌ای ایران است، بلکه تصمیمی است که می‌تواند راه را برای فصل جدیدی در روابط بین الملل باز کند و نشان دهد که دیپلماسی و هماهنگی و همکاری می تواند بر تنش و تقابل فائق آید و نشانه امید برای جهان است.

در ادامه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در ابتدا تشکر می‌کنم از همه کسانی که این فرایند را شروع کردند و کسانی که آن را ادامه دادند برای اینکه به یک راه حل برد- برد برسیم.

وی افزود: معتقدم این لحظه‌ای که ما به توافق می‌رسیم برای همه کامل نیست اما کاری است که می‌توانستیم انجام دهیم و چیزی بود که می‌توانستیم به آن دست یابیم.

ظریف تاکید کرد: امروز می توانست پایان امید برای دستیابی به یک نقطه مشترک باشد اما یک فصل جدیدی از امید را آغاز کردیم و افزون بر این، این دستاورد همگان است و تشکر می کنم از همه همکاران به ویژه مدیران سیاسی و معاونان وزرا که کار بسیار زیادی را در این فرآیند انجام دادند.

همچنین موگرینی در پایان این نشست گفت: اکنون به نشست پایانی برای نهایی کردن توافق و اعلام آن به رسانه‌ها می‌رویم.

برچسب‌ها