همشهری آنلاین: همکاری ایران و دانمارک در زمینه علوم دریایی و اقیانوسی با محوریت تبادل اطلاعات و اعزام دانشجوی دکترا به دانمارک، افزایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، حاجی زاده ذاکر رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی در جریان بازدید "اندرس کریستین هوگارد" سفیر دانمارک از این پژوهشگاه ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای پژوهشگاه، آمادگی این مرکز را برای همکاری با مراکز علمی و پژوهشی دانمارک در حوزه علوم دریایی و اقیانوس‌شناسی اعلام کرد.

در این بازدید سفیر دانمارک از آزمایشگاه‌ها و مراکز پژوهشی پژوهشگاه بازدید کرد و ضمن دریافت گزارشی از فعالیت‌های آزمایشگاهی و میدانی توسط کارشناسان آزمایشگاه و مدیران ذیربط، از نزدیک در جریان فعالیت‌های تحقیقاتی و میدانی پژوهشگاه قرار گرفت.

وی زمینه‌های پژوهشی پژوهشگاه را بسیار جذاب عنوان کرد و در ادامه قول مساعدت و همکاری در زمینه تسهیل ارتباطات با مراکز دانمارکی مورد نظر پژوهشگاه را ارایه کرد.

سفیر دانمارک با بیان این که ایران می‌‌تواند با دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی گرینلند، جزایر فارو و سایر جزایر دانمارکی اقیانوس اطلس، همکاری کند، پیشنهاد کرد که اطلاعات مربوط به دانشگاه‌ها و موسسه‌های مورد نظر پژوهشگاه در کشور دانمارک فراهم و در دسترس سفارت دانمارک قرار گیرد تا امکان برقراری ارتباط بین این دو کشور به واسطه سفارت دانمارک تسهیل شود.

هوگارد افزود: پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی می‌تواند دانشجویان دکتری به دانمارک اعزام و دانمارک آن‌ها را بورس کند، همچنین در زمینه ظرفیت‌سازی، پژوهشگاه می‌تواند کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی بسیاری ارایه کند.

وی تبادل متخصص بین دو کشور و ارایه طرح‌های کلان با پژوهشگاه را از جمله موارد همکاری موثر بین دو کشور عنوان کرد.