همشهری آنلاین: جانشین سازمان بسیج مستضعفین، برگزاری کنگره شهدای دانشجو و اردوهای راهیان نور را دو راهبرد اساسی و تاثیرگذار برای همه تاریخ عنوان کرد و گفت: دانشجویان با شرکت در این برنامه‌ها حج بصیرتی به جا می‌آورند.

به گزارش ایسنا، سردار علی فضلی در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران نخستین کنگره ملی شهدای دانشجو و خادمان راهیان نور اظهار کرد: دفاع مقدس گنجینه‌ای است که همه به میزان توانایی خود از آن بهره‌مند می‌شوند و جوانان دانشجو را می‌توان از این طریق بیمه کرد.

وی بر لزوم تشکیل اتاق فکر برای برگزاری مطلوب‌تر کنگره شهدا و اردوهای راهیان نور تاکید کرد و گفت: دیدار دانشجویان با خانواده‌های شهدا نیز مناسب است چرا که نیازمند چنین برنامه‌هایی هستیم.

سردار فضلی، با اشاره به 1608 کیلومتر مرز زمینی و دریایی کشورمان که اردوهای راهیان نور در آن مناطق برگزار می‌شود، اضافه کرد: این اردوها بصیرت‌افزایی بیش از پیش شرکت کنندگان را به دنبال خواهد داشت.

داوود گودرزی سرپرست سازمان بسیج دانشجویی نیز با بیان اینکه شهدا بهترین نماد و مظهر همدلی و همزبانی هستند، گفت: باید اخلاق و معنویت در جامعه به ویژه بین جوانان و دانشجویان تقویت شود و برگزاری دائمی کنگره شهدای دانشجویی می‌تواند به این مهم کمک کند.

گودرزی که اخیرا به عنوان سرپرست سازمان بسیج دانشجویی منصوب شده است با قدردانی از رئیس سابق این سازمان و دیگر دست‌اندرکاران برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای دانشجو، افزود: هر چند این کنگره سال گذشته به نحو مطلوبی برگزار شد اما در اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور ریزش داشته‌ایم که امیدواریم در سال جاری به وضعیت بهتری برسیم.