گروه شهری: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، هویت‌بخشی به شهر تهران را ضروری و تحقق آن را در راستای چشم‌انداز 20 ساله، نیازمند همکاری و مساعدت جدی کلیه سازمان‌‌ها و نهادهای ذیربط دانست.

احمد نوریان در جمع خبرنگاران با اعلام برنامه‌های یکصدمین سالگرد تاسیس بلدیه در تهران حرکت در جهت توسعه متوازن و تلاش برای رفع مشکلات، چالش‌ها و بازشناسی هویت شهری را از جمله اهداف بزرگداشت یکصدمین سالگرد تاسیس بلدیه دانست.

وی گفت: رویکرد مدیریت شهری با توجه به این موضوع، حرکت در مسیر رویکرد فرهنگی و اجتماعی است تا تهران شهری قابل تحمل‌تر برای زندگی انسان باشد.

وی همچنین با اشاره به  شاخص‌‌های در نظر گرفته شده در تدوین چشم انداز تهران خاطرنشان کرد: ویژگی هایی همچون تهران شهری با اصالت و هویت ایران اسلامی،‌ دانش پایه و هوشمند و جهانی، سرسبز و شاداب و برخوردار از فضاهای عمومی گسترده و شهری امن در برابر خطرات و سوانح،‌ شهری پایدار و مناسب برای زندگی و دارای عملکرد ملی و جهانی و به عنوان مرکز امور سیاسی و فرهنگی و اجتماعی در سطح کشوراز جمله ویژگی‌هایی است که در چشم انداز تدوین شده از سوی شورای شهر برای تهران در نظر گرفته شده‌است و شهرداری به نوبه خود در این راستا حرکت خواهد کرد.

نوریان همچنین گفت: فعالیت‌های شهرداری طی دو سال گذشته، هدفمند بوده و رویکرد مدیریت شهری براساس شهر و شهروند سالم و محله‌محوری بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران خاطر‌نشان کرد: در یکصدمین سال تاسیس بلدیه در تهران، بخشی از موزه صلح در 31 شهریور ماه افتتاح می شود و همایش مؤلفه‌های شهراسلامی  نیز با حضور رؤسای کلانشهرها و کشورهای اسلامی دی ماه 86 برگزار می شود.

وی همچنین از راه اندازی پرتال در 100 محله تهران خبرداد و گفت: احداث باغ‌موزه دفاع مقدس در تپه ‌های عباس‌آباد و افتتاح آن تا بهمن 87، راه‌اندازی موزه تهران در برج میلاد، زندان قصر و فرهنگسرای تهران از برنامه های شهرداری در یکصدمین سال تاسیس بلدیه است.

وی افزود: روح برنامه های سال 86 با توجه به برنامه های یکصدمین سالگرد بلدیه تهران است.

وی با اشاره به اینکه 90 کتابخانه امسال در محلات تهران به بهره برداری می‌رسد و تاکنون 440 زمین چمن مصنوعی افتتاح و آماده بهره برداری شده است، گفت: به مناسبت نیمه شعبان نیز 1100 عنوان برنامه در حد فاصل بلوار کشاورز و پارک لاله انجام و علاوه بر این 15 نقطه تهران در شب میلاد حضرت ولی عصر (عج) نورافشانی خواهد شد.