همشهری آنلاین: وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه، بر تداوم همکاری های مشترک برای مبارزه با تروریسم، افراط گرایی و خشونت و ایجاد امنیت پایدار در منطقه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، دور دوم مذاکرات سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و سپهبد فهد جاسم الفریج وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه بعد از ظهر چهارشنبه در محل وزارت دفاع کشورمان برگزار شد.

طرفین با جمع بندی مذاکرات و تبادل نظرهای به عمل آمده و دیدارهای وزیر دفاع سوریه با مقامات بلندپایه کشورمان، بر تداوم همکاری های فی ما بین برای مبارزه با تروریسم، افراط گرایی و خشونت و ایجاد امنیت پایدار در منطقه تاکید کردند.

وزیران دفاع دو کشور با بررسی آخرین وضعیت میدانی جنگ با تروریسم در سوریه، راهکارهای لازم را جهت سرعت دادن به انهدام و سرکوب گروه های تروریستی مورد بررسی و تبادل نظر قرار داده و تصمیمات مقتضی را اتخاذ کردند.

وزیرای دفاع ایران و سوریه همچنین با توجه به شرایط حساس منطقه و خطراتی که از ناحیه تروریسم جهان را تهدید می کند، انسجام و تقویت هرچه بیشتر جبهه مقاومت را ضروری دانستند.

طرفین در این دیدار بر لزوم خلع سلاح کامل اتمی رژیم صهیونیستی که همواره به عنوان کانون شرارت و جنگ افروزی در منطقه عمل کرده، منشا بر هم زدن ثبات و امنیت بوده است تاکید کرده، و وحدت و انسجام کشورهای اسلامی و مستقل، برای دفع شر این رژیم ضد بشری را امری اجتناب ناپذیر دانستند.

در این مذاکرات طرفین همچنین با توجه به اوضاع اسف بار و فاجعه آمیز یمن که بر اثر حملات ددمنشانه رژیم عربستان سعودی به وجود آمده است، خواستار توقف فوری این حملات شده و هشدار دادند اصرار بر تداوم تجاوز به کشور یمن، تبعات غیر قابل پیش بینی برای این رژیم و موجب گسترش تروریسم و نا امنی در منطقه خواهد شد.