همشهری آنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به پایین آمدن سن زنان سرپرست خانوار در کشور گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری در بین زنان نسبت به مردان دو برابر شده است.

به گزارش  فارس، علی ربیعی با اشاره به اینکه کارکرد اصلی خانواده نباید سست شود، اظهار داشت: متأسفانه علائمی در حال حاضر دیده می‌شود که کارکردهای خانواده دچار تغییراتی شده است.

وی با اشاره به ورود تکنولوژی‌های جدید در بین جامعه و خانواده‌ها گفت: این تکنولوژی‌ها باعث شده که دیگر خانواده‌ها با یکدیگر جمع نشوند و جمع شدن گذشته‌ها به فراموشی سپرده شود.

ربیعی اضافه کرد: فشارهای اقتصادی و مشکلاتی که مردم در این بخش دارند، باعث شده که کارکردهای خانواده دچار تغییراتی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 94 تحت عنوان سال همدلی و همزبانی گفت: این مهم باید در بین خانواده‌ها مورد توجه قرار گیرد و باید بتوانیم کانون اصلی این شعار را در بین خانواده‌ها نهادینه کنیم.

ربیعی در ادامه این مراسم با اشاره به چالش‌های پیش‌ روی حوزه زنان گفت: کاهش سن زنان سرپرست خانوار، افزایش نرخ بیکاری در بین زنان نسبت به مردان به میزان دو برابر، فصلی بودن کار زنان و همچنین عدم استقبال کارفرمایان از حضور زنان در محیط‌های کاری از جمله آسیب‌هایی است که زنان با آن روبه‌رو هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مهمترین وظیفه این وزارتخانه در حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی در بین زنان گفت: ما باید بتوانیم سیاستگذاری‌های تأثیرگذاری را برای حوزه زنان تعریف و طراحی کنیم و این سیاست‌ها پس از طراحی اجرا خواهند شد.