گروه شهری: از تعداد 6 هزار و 500 دستگاه تاکسی جدید 2گانه سوز که در طرح توسعه و نوسازی ناوگان تاکسیرانی تحویل شده است، تاکنون تنها 200 دستگاه آن (حدود 3درصد از کل تعداد تاکسی‌ها) به کپسول گاز مجهز شده و بقیه همچنان منتظر اقدام و انجام تعهد خودروسازان برای نصب کپسول هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اعلام این مطلب گفت:  این تعداد تاکسی از دی ماه سال گذشته  تحویل ناوگان شده ولی با این حال با وجود همه تلاش ها و پیگیری‌‌ها، مشکل نصب کپسول گاز آنها لاینحل باقی مانده است.

حسین تیموری کرمانی افزود: از  یک هزار و 600 دستگاه تاکسی‌ سبز فسفری متعلق به بخش خصوصی نیز تاکنون در تعداد  اندکی از آنها  کپسول گار نصب شده است.

وی همچنین با اشاره به تحویل‌نشدن کارت سوخت برخی تاکسی های پلاک موقت به رغم گذشت بیش از 40 روز  از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین خاطرنشان کرد: مشکل کارت سوخت تعداد زیادی از این تاکسی‌های پلاک موقت ، هنوز حل نشده است و حدود850  دستگاه از این تاکسی‌همچنان منتظر دریافت کارت سوخت هستند.

وی افزود: با این حال پیگیری های سازمان تاکسیرانی برای دریافت کارت سوخت تاکسی های پلاک  موقت ادامه دارد و امیدواریم به زودی کارت سوخت این تاکسی‌‌ها  نیز صادر شود و در اختیار صاحبان آنها  قرار گیرد.

تیموری کرمانی همچنین تلقی ثبت نام جدید مسافربرهای شخصی از خبر دیروز برخی رسانه‌ها به نقل از اطلاعیه  سازمان تاکسیرانی را نادرست خواند و گفت: هیچ ثبت نام جدید و یا افزایش سهمیه‌ای برای مسافربرهای شخصی در کار نیست، بلکه بنا به اعلام این سازمان، کسانی  که در سال گذشته از تاریخ  آذر تا 10 اسفند 85 ثبت نام کرده و اسم آنان در فهرست‌های منتشرشده قرار نداشت ولی بعدا از تاریخ اول خرداد تا 12 خرداد امسال ثبت نام کردند چنانچه  باز هم نام آنان از قلم افتاده باشد، باید با در نظرگرفتن محل سکونت خود،  به نزدیکترین شرکت تحت پوشش سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مراجعه و  نسبت به  ارایه و تکمیل مدارک  اقدام کنند.

وی با این حال گفت: ثبت نام کنندگان در طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی  شهر تهران برای اطمینان از اینکه  نام آنان در لیست های موجود ثبت شده‌است یا خیر، می توانند به پایگاه  اینترنتی taxi.tehran.ir مراجعه و در صورت پذیرش  با توجه به آدرس محل سکونت  به  نزدیکترین شرکت تاکسیرانی خصوصی تحت پوشش سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران مراجعه  کنند.

تیموری کرمانی همچنین افزود: با توجه به سهمیه قبلی در نظر گرفته شده در طرح  ساماندهی مسافربرهای شخصی(حدود50 هزار دستگاه) برای شهر تهران، فعلاً ثبت نام جدیدی در کار نیست، مگر اینکه تعداد ثبت‌نام‌های قبلی به حد نصاب نرسد و افرادی فاقد صلاحیت دریافت مجوز تشخیص داده شوند و یا اینکه تمهیدات تازه‌ای از سوی وزارت کشور برای افزایش سهمیه اندیشیده شود.