شهردار تهران همزمان با روز هوای پاک طی دستورالعملی که روز گذشته صادر کرد، استفاده از خودروی شخصی را برای مدیران ارشد و میانی این نهاد در روز جاری ممنوع اعلام کرد. در این بخشنامه آمده است:

با توجه به اجراي طرح آسمان آبي، زمين پاك در شهر تهران و نيز روز 29 دي به‌عنوان روز هواي پاك و در راستاي حركت جمعي براي همراهي با ساير دستگاه‌هاي اجرايي و شهروندان تمامي واحدها موظفند در روز 29دي‌ماه اقدامات زير را مورد توجه قرار دهند:

1: تمامي مديران ارشد و مياني شهرداري تهران به‌منظور رفت‌وآمد به محل كار در اين روز از وسايل حمل‌ونقل عمومي (ترجيحا مترو و اتوبوس) استفاده كرده و از آمد و شد با وسايل نقليه شخصي يا سازماني خودداري كنند.

2: ورود و خروج خودروهاي شخصي يا سازماني مديران شهرداري تهران در اين روز به ساختمان‌هاي ستادي و شهرداري‌هاي مناطق و نواحي ممنوع است.

3: هرگونه سرويس دهي از سوي شركت خودرو سرويس شهر در اين روز به مديران و كاركنان شهرداري تهران در ساختمان‌هاي ستادي و شهرداري‌هاي مناطق و نواحي، مگر در موارد ضروري و فوري مجاز نيست.

4: ضروري است شهرداران نواحي و معاونان ايشان به‌منظور تردد در سطح ناحيه و انجام بازديدهاي ميداني در 29 دي از دوچرخه استفاده نمايند و از اين روز به بعد انجام ماموريت‌هاي محلي ايشان ترجيحا با استفاده از وسيله حمل‌ونقلي پاك صورت بگيرد.