رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه مصوبه‌ای برای ایجاد محدودیت و ممنوعیت‌های لازم برای جلوگیری از آلودگی و حفاظت از منابع آبی رودخانه‌های حفاظت شده جاجرود، کرج و لار مطرح شده است، گفت: به‌دلیل محدودیت‌‌های کمی و کیفی در منابع تأمین‌کننده آب شرب کلانشهر تهران و کرج، این موضوع به‌عنوان مسئله امنیت اجتماعی تهران تلقی و ضوابطی خاص ایجاد شده است.


علي محمد شاعري، با اشاره به روش‌هاي كنترلي و پيشگيري از آلايندگي آب در شهر تهران افزود: مهم‌ترين پيشنهاد براي كنترل و پيشگيري آلايندگي آب اجراي مصوبه 16 شهريورماه سال 78 شوراي‌عالي امنيت ملي در مورد كيفيت آب شرب تهران است. وي با بيان اينكه اين مصوبه به‌منظور ايجاد محدوديت و ممنوعيت‌هاي لازم براي جلوگيري از آلودگي و حفاظت از منابع آبي رودخانه‌هاي حفاظت شده جاجرود، كرج و لار است، اظهار كرد: به‌دليل محدوديت‌‌هاي كمي و كيفي در منابع تأمين‌كننده آب شرب كلانشهر تهران و كرج، اين موضوع به‌عنوان مسئله امنيت اجتماعي تهران تلقي و ضوابطي خاص ايجاد شده است.

رئيس ستاد محيط‌زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران با تأكيد بر اينكه اين مصوبه داراي راهكارهاي كوتاه‌مدت و بلندمدت بوده است، خاطرنشان كرد: سازمان حفاظت محيط‌زيست، وزارت نيرو، ستاد كل نيروهاي مسلح، وزارت راه و شهرسازي، وزارت كشور، وزارت جهادكشاورزي و قوه قضاييه را ملزم به اجراي برنامه‌هايي كرده است. وي با اشاره به اينكه در حال حاضر بحث تأمين آب و وضعيت بحراني آب شرب در شهر تهران به‌وجود آمده است، افزود: براي برون‌رفت از اين وضعيت بحراني بايد بازسازي و اصلاح شبكه‌هاي فرسوده آب شرب، جداسازي شبكه آب شرب و آب خام و همچنين تناسب بين تعرفه و ميزان مصرف آب شرب مدنظر قرار گيرد. شاعري ادامه داد: تأكيد بر رعايت الگوي مصرف با مشاركت شهروندان از طريق آموزش، جريمه و سياست‌هاي تشويقي و تنبيهي، در دستور كار قرار گرفته است.