همشهر‌آنلاین: مرکز فوریت‌های پزشکی (اورژانس) تهران به صورت رایگان، احیای قلبی و بی‌حرکت‌سازی مصدومین حوادث را در نخستین جشنواره شهر آماده به شهروندان تهرانی آموزش می‌دهد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، دکتر اکبر داودی، کارشناس پزشک اداره آموزش اورژانس تهران با بیان این مطلب گفت: از آنجایی که امدادرسانی و کمک به مجروحان می‌تواند در کاهش آلام و آسیب‌های حوادث غیرمترقبه بسیار مؤثر باشد، برخی آموزش‌های مهم و حیاتی را از بیست و ششم مهرماه تا اول آبان‌ماه همزمان با برگزاری جشنواره شهر آماده در برج میلاد به شهروندان ارائه می‌دهیم.

وی ادامه داد: این آموزش‌ها از این جهت اهمیت دارند که در صورت بروز حادثه و آسیب دیدن افراد، ‌همراهان آنها می‌توانند با اقداماتی اولیه و ساده از بروز آسیب‌های بعدی که ممکن است خطرآفرین و غیر قابل جبران باشند، ‌جلوگیری کنند.

وی افزود: آموزش احیای قلبی و بی‌حرکت‌سازی مصدومان کمک خواهد کرد تا افرادی که در معرض خطرات جدی بعدی مانند مرگ و فلج هستند، امکان ادامه زندگی را پیدا کنند.

‌داودی گفت: بی‌حرکت‌سازی برخی اعضای بدن مانند گردن و ستون فقرات می‌تواند از بروز آسیب‌های غیرقابل جبران به مصدوم جلوگیری کند.

وی اظهار داشت: این آموزش‌ها ساده و قابل یادگیری توسط عموم مردم هستند و آنها می‌توانند در مواقع بحرانی و بروز حوادث با استفاده از این آموزه‌ها، به خدمات‌رسانی اورژانس کمک کنند.

کارشناس پزشک اداره آموزش اورژانس تهران گفت: تهران با توجه به وسعت، ‌تراکم جمعیت،‌ منطقه جغرافیایی و خطرات طبیعی که با آن مواجه است، ‌نیاز به آمادگی در مقابل بحران‌های احتمالی دارد. در چنین وضعیتی، آمادگی، مشارکت و همراهی مردم می‌تواند عاملی تعیین‌کننده و مؤثر در مقابله با بحران‌های احتمالی باشد.