همشهری آنلاین: تیم ملی سرعت و نیمه سرعت که در حال حاضر در اردوی کشور چک به سر می‌برد، روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ پنجم لغایت ششم شهریور ماه در رقابت‌های بین‌المللی گرند پری پروس چکوف جمهوری چک شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه‌سواری، این مسابقات با حضور سیصد و پنجاه ورزشکار در قالب 10 تیم از کشورهای لهستان، ایتالیا، اسلواکی، بلاروس، مجارستان، اتریش، یونان، ترینیداد، ایران و چک در رده سنی بزرگسالان (آقایان و بانوان) برگزار شد و دوچرخه‌سواران در مواد تیم اسپرینت، اسپرینت، دور امتیازی، اسکرچ و مدیسون با یکدیگر به رقابت پرداختند.

ورزشکاران ملی‌پوش ایران در 5 ماده حضور داشتند كه در نهایت نتایج ذیل را به دست آوردند:

ماده 200 متر: محمد دانشور، حسن علی ورپشتی و محمود پراش با کسب مقام‌های دوم، یازدهم و شانزدهم به دور بعدی صعود کردند و در نهایت محمد دانشور موفق به کسب مقام دوم شد و حسن علی ورپشتی در جایگاه ششم قرار گرفت.

ماده دور امتیازی: در این ماده به دلیل تعداد بالای شرکت‌کنندگان، مسابقه در دو دور مقدماتی و نهایی برگزار شد که نمایندگان ایران حمید بیک خورمیزی، بهنام آرین، حسین ناطقی و علی خادمی به دور نهایی راه یافتند و در فینال این رقابت حسین ناطقی موفق به کسب مقام دوم شد.

ماده تیم اسپرینت: ایران با دو تیم الف و ب به رقابت پرداخت و در نهایت تیم الف با ترکیب فرزین عرب، حسن علی ورپشتی و محمود پراش موفق به کسب مقام دوم شد و تیم ب با ترکیب فرشید فارسی‌نژادیان، محمد دانشور و احسان خادمی در جایگاه چهارم قرار گرفت.

ماده اسکرچ: حسین ناطقی، علی خادمی، حمید بیک خورمیزی و محمد رجبلو پا به رکاب شدند و در پایان حسین ناطقی عنوان سوم را كسب كرد.

در ماده مدیسون نیز تیم دو نفره حسین ناطقی و علی خادمی بر روی پیست حاضر شدند که به دلیل زمین خوردن ناطقی، با توجه به حساس بودن شرایط و نزدیکی به زمان بازی‌های آسیایی، با نظر سرمربی تیم ملی از ادامه این مسابقه انصراف دادند.