همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم غبار آلودگی آسمان پایتخت طی چهارشنبه و پنجشنبه ۱۱ و ۱۲ تیر ماه خبر داد.

به گزارش مهر، احد وظیفه با بيان اين مطلب افزود: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی طی سه روز آینده افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد در شمال غرب و سواحل شمالی کشور و همچنین بارش‌های پراکنده نیز طی این مدت در دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس و جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به سبب وزش باد شدید و ایجاد طوفان گرد و خاک استان‌های خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی و شرق استان یزد، شمال استان سیستان و بلوچستان در برخی ساعات غبارآلود است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: در این مدت منطقه زابل در استان سیستان و بلوچستان همراه با وزش باد شدید است.

وظیفه تصریح کرد: طی چهارشنبه و پنجشنبه 11 و 12 تير ماه در برخی نقاط استان‌های تهران، البرز، قم، اصفهان و مرکزی در بعضی ساعات غبارآلود است.

وی افزود: آسمان تهران در روز پنج‌شنبه 12 تير ماه نیمه‌ابری و به تدریج همراه با افزایش ابر و در پاره‌ای نقاط با بارش پراکنده، وزش باد، رعد و برق و غبارآلودگی خواهد بود؛ بیشینه دما با 3 درجه کاهش نسبت به روز سه‌شنبه برابر 36 درجه سانتیگراد و کمینه دما مانند چهارشنبه معادل 26 درجه سانتیگراد بالای صفر است.