همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور با صدور حکمی غلامحسین الهام، وزیردادگستری را به سمت رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا منصوب کرد.

متن ابلاغ رئیس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر گرامی جناب آقای دکتر غلامحسین الهام

نقش ثبات و پایداری قوانین و مقررات و حمایت قانونمند از صاحبان سرمایه در کشور، در استقلال اقتصادی و رشد کشور بر کسی پوشیده نیست. از لوازم حمایت شایسته از اقتصاد ملی کشور، شفاف سازی گردش کالا در کشور است. مبارزه پیگیر و فراگیر با قاچاق از لوازم ضروری حمایت از تولید داخلی و سرمایه گذارانی است که با پذیرش خطر و در چارچوب قوانین و مقررات تجاری، در عرصه اقتصاد ملی فعالیت می کنند.

از این رو بر اساس اصل 127 قانون اساسی و مصوبه هیئت وزیران، جنابعالی را که برخوردار از توان و تجارب ارزشمند هستید با حفظ سمت به عنوان «نماینده ویژه رئیس جمهوری و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز» منصوب می نمایم.

بدیهی است که طبق اصل 127 قانون اساسی تصمیمات اجرایی جنابعالی در این زمینه در حکم تصمیمات رئیس جمهوری و هیئت وزیران بوده و همة دستگاه های اجرایی موظف به هماهنگی و اقدام لازم خواهند بود.

لوازم مطلوب جهت تسریع در امور و ساختار مناسب را برای انجام این مهم پیشنهاد نمایید تا با اتخاذ تدابیر لازم با سرعت مطلوب به تصویب برسد. با توجه به سوابق ارزنده جنابعالی انتظار رفتار عادلانه و پیگیری دقیق و بدون تسامح در این عرصه وجود دارد.

تقویت اهداف دولت اسلامی در عدالت گستری، مهرورزی و خدمت رسانی و تعالی و پیشرفت در گرو اقدام قانونمند، قاطع و مستمر است.

از خداوند متعال توفیق شما را مسئلت دارم.

محمود احمدی‌نژاد
رئیس جمهوری اسلامی ایران

پیش از این سردار سرتیپ پاسدار محمد رضا نقدی نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود که چندی پیش به دلیل لزوم ادامه خدمت در ستاد کل نیروهای مسلح از این سمت استعفا کرد.