همشهری آنلاین: جزیره نکر (Neker) جزیره خصوصی متعلق به بنیانگذار شرکت ویرجین گلکتیک است که بخشی از جزایر بریتیش ویرجین بوده و مقصد نهایی بسیاری از ثروتمندان جهان در دوران تعطیلات آنها به شمار می‌رود.

براساس گزارش CNN، برنسون یکی از ثروتمندانی است که از نمایش دادن دارایی‌‌هایش هیچ واهمه‌ای ندارد،‌از این رو عکاس مشهور استرالیایی راسل جیمز را به جزیره خصوصی‌اش دعوت کرده تا تصاویر آن را در قالب کتابی جدید منتشر سازد.

این کتاب که دارای بیش از 150 عکس مجلل و زیبا خواهد بود جزیره بکر نام داشته مناظر زیبایی از سواحل و حیات‌وحش گرمسیری این جزیره را با نمایی از ویلای مجلل برنسون در میان آن نمایش می‌دهد.

برنسون این جزیره را در سال 1978 با قیمت 180 هزار دلار خریداری کرده و در آن خانه‌ای بنا کرد که دو ماه در سال در آن اقامت دارد. پس از تکمیل ویلای مرکز این جزیره،‌ برنسون پذیرایی از افراد ثروتمند و مشهور را آغاز کرد و بیشتر افراد ثروتمند و مشهور جهان یکبار هم که شده تعطیلات خود را در این جزیره سپری کرده‌اند، از جمله این افراد مشهور می‌توان به پرنس دایانا، کیت وینسلت، ادی مورفی، جینا دیویس، رابرت دنیرو، جیمی کارتر، نلسون ماندلا و تونی بلر اشاره کرد.

همچنین لری پیج یکی از بنیانگذاران شرکت گوگل مراسم ازدواج خود را در این جزیره برگزار کرد. امروزه اقامت در این جزیره برای هرکسی امکان‌پذیر است،‌ البته اگر هزینه اجاره جزیره را که شبی 60 هزار دلار است،‌ در اختیار داشته‌باشد.

منبع: همشهری آنلاین