گروه حوادث: ۲برادر با همدستی پسرعمه‌شان باندی تشکیل دادند که هدف آن سرقت از خانه‌های مردم بود.

آنها خودشان را مأمور جا می‌زدند اما به محض ورود به خانه طعمه‌هایشان، آنها را تهدید می‌کردند و دست به سرقت اموالشان می‌زدند.سرکرده این باند مردی است که مدتی قبل از زندان ارومیه آزاد شده بود اما تنها چند روز بعد از آزادی فعالیت مجرمانه خود را از سر گرفت تا اینکه ساعت 14 آخرین روز دی‌ماه همراه همدستانش به دام افتاد.آن روز مأموران کلانتری 176حسن‌آباد در حال گشت‌زنی در شهرک شهید بهشتی بودند که متوجه 3مرد مرموز شدند. آنها در انتهای یک جاده خاکی در حال تعویض پلاک خودروی پژو پارس نقره‌ای‌رنگ بودند که در جریان عملیات تعقیب و گریز دستگیر شدند. ماموران در بازرسی از آنان، یک کارت شناسایی جعلی با آرم یکی از ارگان‌های نظامی و یک اسپری گاز اشک‌آور کشف کردند.

یک ساعت بعد از انتقال متهمان به کلانتری، یکی از ساکنان منطقه حسن‌آباد که زن جوانی بود نزد مأموران رفت و گفت که 3سرنشین یک خودروی پرشیا با معرفی خودشان به‌عنوان مأمور وارد خانه وی شده و دست به سرقت زده‌اند. مشخصاتی که زن جوان از دزدان می‌داد شباهت زیادی به مشخصات مردان مرموز داشت.زن جوان بعد از مواجه حضوری با متهمان دستگیر شده آنها را شناخت و درحالی‌که وحشت کرده بود، گفت که این سه مرد، همان‌هایی هستند که به خانه‌اش دستبرد زده‌اند.

زن جوان در توضیح ماجرای سرقت گفت: صبح امروز زنگ خانه‌ام به صدا در آمد و پسرکوچکم در را باز کرد. همزمان مردی با لباس شخصی وارد خانه شد. او یک پوشه نارنجی در دست داشت و خود را مأمور معرفی کرد. بعد هم مدعی شد که گزارش شده در خانه ما مواد‌مخدر هست و باید اینجا را بازرسی کند. همان هنگام شخص دیگری هم وارد خانه شد و آنها بعد از جست‌وجو در خانه‌ام، گفتند که موادی پیدا نکردند. بعد از رفتن آنها به جست‌وجو در خانه پرداختم و متوجه شدم که طلا و جواهراتم به سرقت رفته است.

اظهارات زن جوان کافی بود تا راز مردان مرموز فاش شود. بررسی‌ها نشان می‌داد که آنها با این شگرد دست به سرقت‌های سریالی از خانه‌ها می‌زدند. برای همین هر سه‌نفر در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند و معلوم شد که آنها 2برادر و یک پسرعمه هستند که از مجرمان طایفه فیوج به شمار می‌روند و تا‌کنون بارها به اتهام جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌داد یکی از آنها به نام داریوش به‌تازگی از زندان ارومیه آزاد شده و این باند را راه انداخته بود.

این مرد در بازجویی‌ها گفت: پس از اینکه به مقابل خانه‌های موردنظرمان می‌رفتیم، زنگ می‌زدیم و اگر کسی نبود قفل در را تخریب کرده و به آنجا دستبرد می‌زدیم. اگر صاحبخانه در را باز می‌کرد خودمان را مأمور معرفی می‌کردیم و به بهانه بازرسی خانه دست به سرقت می‌زدیم.در ادامه تحقیقات مشخص شد که سارقان بیشتر سرقت‌ها را با تهدید سلاح سرد انجام می‌دادند. یکی از شاکیان بعد از حضور در اداره آگاهی به مأموران گفت: وقتی متهمان وارد خانه‌ام شدند و فهمیدند که تنها هستم با تهدید چاقو و قمه مرا داخل یکی از اتاق‌ها زندانی کردند. سپس دست به سرقت یک دستگاه ال‌ای دی، 2‌تابلو فرش گرانقیمت و 5میلیون و 700هزار تومان پول نقد زدند. سرهنگ محمد اشراقی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به گسترش جرایم اعضای این باند، قاضی مجوز چاپ عکس متهمان بدون پوشش چهره را صادر کرده است و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شکایت به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

منبع: همشهری آنلاین