تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۴

همشهری آنلاین: کالین پاول وزیر امور خارجه سابق آمریکا یکشنبه دهم ژوئن اعلام کرد: از بسته شدن زندان نظامی گوانتانامو و انتقال زاندانیان بازداشتگاه به زندان‌های آمریکایی حمایت می‌کنم.

به نوشته هیوستون کرونیکل، پاول افزود: اگر اختیار تعطیلی گوانتانامو با من بود، آن را فردا نه که همین امروز بعد از ظهر می‌بستم.

وزیر امورخارجه سابق آمریکا گفت: و اجازه نمی‌دادم هیچکدام از زندانیان بگریزند و یا بروند بلکه آنان را به آمریکا انتقال می‌دادم و تحت نظارت سیستم قانونی فدرال قرار می‌دادم.

نگرانی در این نهفته است که اینان (زندانیان گوانتانامو) دسترسی به وکیل مدافع نداشته باشند و از دلیل محکومیت خود آگاهی نیابند.

پاول که در دور اول ریاست جمهوری بوش در مقام وزیر امورخارجه انجام وظیفه می‌کرد، در ادامه سخنان خود گفت: دولت آمریکا باید سیستم کمیسیون نظامی را از نظام قضایی خود بزداید و اتهامات زندانیان گونتانامو را براساس قوانین فدرال مورد رسیدگی قرار دهد.

کالین پاول در توجیه دیدگاه خود درباره تعطیلی زندان گوانتانامو نیز گفت:این زندان که در حدود 380 زندانی مظنون به مشارکت در عملیات تروریستی در آن محبوس هستند، چهره آمریکا نزد جهانیان را خدشه دار کرده است.

برچسب‌ها