همشهری آنلاین: شورای اسلامی شهر تهران با تصویب طرحی به دولت پیشنهاد داد هر ساله اعتبارات مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی مسئول در مدیریت بحران شهر تهران را در لایحه بودجه سالیانه خود لحاظ کند را در اختیار شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران قرار دهد.

شورای شهر تهران امروز طرح اصلاحیه مصوبات مجوز تقویت و عملیاتی نمودن سیستم مدیریت بحران شهر تهران و اساسنامه سازمان مدیریت بحران شهر تهران را به تصویب رساند.

حمزه شکیب، رئیس کمیسیون توسعه و عمران تهران گفت: با توجه به اینکه قانون بالادستی مجلس درباره تشکیل سازمان مدیریت بحران برخی تغییرات شکلی یافته لذا عنوان ستاد مدیریت بحران شهر تهران به «شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران» با عنوان ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه وزارت کشور به «شورای عالی مدیریت بحران کشور» باید تغییر یابد تا در نامه‌نگاری‌ها با مخاطبان اداری با سراسر کشور یکپارچه باشد زیرا سایر شهرها نیز از عنوان شورای هماهنگی استفاده می‌کنند.

شکیب ادامه داد: البته شهر تهران یک استثنا است زیرا فرمانده ستاد مدیریت بحران آن شهردار و نه استاندار است.

قائم مقام سازمان مدیریت بحران نیز گفت: به دلیل تغییر عناوین در قانون بالادستی ما هم باید عناوین را مطابق با آن تغییر دهیم.

شکیب در ادامه گفت: دولت در بودجه سالیانه خود برای همه شهرها به جز تهران بودجه مدیریت بحران در نظر می‌گیرد این در حالی است که وظایف این سازمان در تهران سنگین‌تر از شهرهای دیگر است به همین دلیل در این طرح به دولت پیشنهاد می‌دهیم برای مدیریت بحران تهران نیز بودجه‌ای در بودجه سالیانه خود برای دستگاههای اجرایی ذیربط در نظر بگیرد.

در ادامه طرح مذکور با اکثریت آرا به تصویب شورا رسید.

در جلسه امروز همچنین یک فوریت لایحه پیشنهاد و معرفی ۶ نفر از کارکنان شهرداری تهران با عنوان قائم‌مقام ذی‌حساب ۲ در واحدهای تابعه شهرداری تهران به تصویب رسید اسامی این افراد در لایحه پیشنهادی به این شرح است:

حسین بابایی‌نژاد، علیرضا میرزایی، عباس رحیمی، علی علیپور فطرتی، معصومه کابویی و رضا عصار.

همچنین معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط زیست شورا درباره تغییر کاربری و صدور مجوز ساخت و ساز در باغات کن و علیرضا جاوید معاون شهرسازی شهرداری تهران که در جلسه حضور داشت تذکر داد.

وی گفت: قرار بود شهرداری این اراضی را تملک کند و از هر گونه تغییر کاربری در آن جلوگیری کند توضیح بدهید چه اتفاقی در این خصوص افتاده و چرا هنوز در این محدوده ساخت و ساز صورت می‌گیرد.

جاوید در پاسخ گفت: قرار شد به دلیل اهمیت این منطقه طرحی موضعی برای آن تهیه شود که مشاور طرح تفصیلی در حال تهیه این طرح است ما با فرایند بازنگری طرح تفصیلی جدید در فاز اول اجرای آن اولین کاری که کردیم این بود که پهنه این محدوده را به G۲۱۱ تغییر دادیم تا پیش از آن در طرح قبلی مالکان باغات این محدوده که ۹۵ درصد آن در شمال بزرگراه همت واقع شده می‌توانستند تا ۳۰ درصد اقدام به تصرف و ساخت بنا کنند اما با تغییر پهنه این ساخت و سازها متوقف می‌شود.

مهدی چمران رئیس شورا خطاب به جاوید گفت: ما دو، سه مورد شکایت از اهالی دریافت کرده‌ایم که برای رسیدگی آنها را به شما ارسال می‌کنیم.

منبع: همشهری آنلاین