گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی‌از معرفی خدمات دانشگاه به مردم در جشن ربع قرن تاسیس این دانشگاه خبر داد.

عبدالله جاسبی در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی ‌اسلامشهر، اظهار داشت: تعداد جمعیت دانشجویان در قبل از پیروزی انقلاب 165 هزار نفر بود، اما امروز به دو میلیون و پانصد هزار نفر رسیده که این افتخاری بزرگ برای کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نسبت «دانشجو به جمعیت» در ایران کم است، گفت: ‌نسبت دانشجو به جمعیت در ایران به ازای هر صد هزار نفر بیش از 3 هزار نفر است در حالی که در آمریکا و کانادا به ازای هر 100هزار نفر، 6 هزار نفر دانشجو وجود دارد، بنابراین با برنامه‌ریزی، تدبیر و حفظ معیارهای کیفی و برداشتن دیوار کنکور، جوانان می‌توانند براساس خواسته، علاقه‌شان و نیاز جامعه در دانشگاه تحصیل کنند.

جاسبی از برپایی جشن 25 سالگی دانشگاه آزاد اسلامی‌از 31 اردیبهشت تا پایان آبان ماه خبر داد و افزود: اداره دانشگاه آزاد در طول این مدت بدون هیچ بودجه دولتی و با شهریه دانشجویان و گاهاً کمک‌های مردمی‌کار بزرگی بود که توفیق الهی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان تاسیس این دانشگاه برخی‌ها از روی دلسوزی و برخی دیگر از روی غرض و مرض ورزی مخالفت می‌کردند، گفت: امروز با یک میلیون و 300 هزار دانشجو و نزدیک 2 میلیون فارغ‌التحصیل، 330 واحد و مرکز دانشگاهی، 25 هزار عضو هیات علمی،30 هزار پرسنل، 12 میلیون متر مربع فضای آموزشی، 4 واحد خارج از کشور،600 مدرسه مرتبط با  دانشگاه آزاد، 500 هزار دانش آموز، 60 هزار دانشجوی کاردانی سما و هزاران کارگاه،‌ درمانگاه، مزرعه، بیمارستان و امکانات وسیع کتابخانه‌ای کار خود را ادامه می‌دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه امروز دوران جنگ، کارشکنی، افت و خیز را پشت سر گذاشته‌ایم، افزود: برخی‌ها در فکر خشکاندن نهال دانشگاه آزاد بودند اما امروز این دانشگاه به درخت تنومندی تبدیل شده که بادهای مخالف نمی‌تواند آن را تکان دهد.