همشهری آنلاین: دبیر کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران گفت: هیچ گونه تعطیلی در دستور کار قرار ندارد.

دکتر رسول‌علی اشرفی پور، مدیرکل محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت آلودگی هوای پایتخت گفت: همچنان شاخص کیفیت هوای تهران در شرایط «هشدار» قرار دارد و تنها تصمیمات جلسه روز شنبه ( 11 اذر) کمیته هشدار آلودگی هوای تهران اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه امروز هیچ جلسه‌ای در خصوص آلودگی هوای تهران تشکیل نمی‌شود، تاکید کرد: هیچگونه تعطیلی در دستورکار قرار ندارد و تمام مدارس، مهدهای کودک روز دوشنبه باز هستند.

مدیرکل محیط‌ زیست استان تهران گفت: بر این اساس بر میزان غلظت کلیه آلاینده‌ها به غیر از آلاینده اوزون نسبت به روز گذشته در همین ساعات افزوده شده است و بدین‌ ترتیب میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوای تهران همچنان در شرایط «هشدار» است.

وی با اشاره به گزارش هواشناسی مبنی بر پیش‌بینی آسمانی صاف در بعضی ساعات غبارآلود در روز دوشنبه در پایتخت، گفت: بدین‌ ترتیب انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوای تهران همچنان در شرایط «هشدار» باقی بماند.

مدیرکل محیط‌ زیست استان تهران به اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، اشاره کرد و گفت: بر این اساس بیشترین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در پارک رز و پس از آن به ترتیب در شادآباد، شهرک چشمه، اقدسیه، سوهانک، دانشگاه علم و صنعت، پیروزی، ستاد بحران (منطقه 7)، امام خمینی (ره)، پارک رازی، پارک سلامت، شهرداری منطقه 15، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه صنعتی شریف، گلبرگ، پاسداران، شهرداری منطقه 16، پارک شکوفه، مسعودیه و شهرداری منطقه 4 است.

وی به آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون میزان این آلاینده در شادآباد، پیروزی، اقدسیه، اتوبان محلاتی، میدان فتح، امام خمینی (ره) و مسعودیه فراتر از حد مجاز بوده و در شرایط ناسالم قرار دارد. همچنین آلاینده دی‌اکسید نیتروژن نیز در ایستگاه‌های شهرداری منطقه 4، سرخ حصار، سوهانک، شهرداری منطقه 15، پارک رازی، دانشگاه شهید بهشتی، امام خمینی (ره)، دانشگاه علم و صنعت و پارک سلامت در شرایط ناسالم است.

مدیرکل محیط‌ زیست استان تهران خاطر نشان کرد: هم‌اکنون غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با 155 PSI در شرایط «هشدار» بوده و آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون نیز با 97 PSI در آستانه ورود به شرایط «ناسالم» است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدیهی است اخبار و تصمیمات کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران تنها از سوی سخنگو و دبیر این کمیته اعلام می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها