همشهری آنلاین: جشنواره صنایع‌دستی، فرش و دستبافته‌های عشایر ایران از 19 تا 31 شهریورماه در کاخ موزه‌ سعدآباد برگزار می‌شود و در این نمایشگاه‌ تولیدات هنرمندان سراسر کشور در 80 غرفه به‌ نمایش در می‌آیند.

به گزارش میراث خبر، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد از 19 تا 31 شهریورماه سال جاری میزبان جشنواره و نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی و دستبافته‌های روستایی و عشایر ایران است.

مهندس علی عبدالله نژاد با اعلام این خبر گفت: در این نمایشگاه، هنرمندان و صنعتگران استانهای آذربایجان شرقی، قم، اراک، همدان، تهران، فارس، اصفهان و سایر نقاط کشور، تولیدات خود را در قالب 80 غرفه شامل انواع صنایع دستی، فرش‌های ابریشم‌، تابلو فرش و دستبافته‌های عشایری نظیر گلیم ، گبه و... به نمایش می‌گذارند.

وی ادامه داد: مراسم ویژه و برنامه‌های فرهنگی این جشنواره هر روز از ساعت 18 تا 19:30 در محوطه ورودی زعفرانیه و مجاور کاخ ملت سعدآباد توسط عشایر استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، چهار محال بختیاری و ... برگزار می‌شود.

این مسئول افزود: نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی، فرش و دستبافته‌های عشایری ایران، از سوی شرکت مهرپژواک البرز و با همکاری مجموعه سعدآباد با هدف حمایت از تولیدکنندگان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و تعامل گسترده فعالان این هنر ـ صنعت برگزار خواهد شد.

برگزاری مسابقات و برنامه‌های سرگرمی توسط رادیو نمایشگاه و برنامه‌های عروسکی ویژه کودکان و نوجوانان توسط هنرمندان صدا و سیما از برنامه‌های جانبی جشنواره و نمایشگاه مذکور است.

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از 19 تا 31 شهریور ماه همه روزه ( بجز روز چهارشنبه 22 شهریور ماه) از ساعت 10 الی 20:30 به مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، خیابان شهید فلاحی(زعفرانیه سابق)، انتهای خیابان شهید طاهری مراجعه کنند.

برچسب‌ها