همشهری آنلاین: امیدواریم سازمان کنفرانس اسلامی در این اجلاس که برای جهان اسلام نیز بسیار مهم است، بحث همدلی را در بین کشورهای اسلامی دنبال کند و کینه‌ورزی‌ها را کاهش دهد.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز دوشنبه پیش از ترک تهران به مقصد عربستان سعودی با اشاره به شب‌های قدر گفت: امیدواریم خداوند سرنوشت خوبی را برای ملت ایران رقم زده باشد.

وی افزود: سفر من با دعوت رسمی و در وهله اول به مکه مکرمه برای زیارت بیت‌الله‌الحرام انجام خواهد گرفت و من از طرف تمام مردم ایران نائب‌الزیاره هستم، ‌‌هدف بعدی نیز شرکت در اجلاس فوق‌العاده سران سازمان همکاری‌های اسلامی است.

رئیس جمهور گفت: سازمان کنفرانس اسلامی اساساً برای احقاق حقوق ملت فلسطین و آزاد‌سازی فلسطین اشغالی تشکیل شد.

به گزارش فارس، احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه شرایط امروز، شرایط حساسی است و تحولات گسترده‌ای در جهان در حال وقوع است،‌ گفت: جریانات مختلف و گوناگونی در این مرحله فعالیت می‌کنند و شرایط سخت و پیچیده است و دشمنان با تمام قدرت و توان مشغول فعالیت هستند و بخش قابل توجهی از انرژی دولت‌ها و گروه‌های اسلامی صرف حرف و برخورد با یکدیگر می‌شود البته در دعوتنامه اجلاس نوشته شده بود که این اجلاس برای بررسی مسائل مهم جهان اسلام تشکیل می‌شود.

وی گفت: امیدواریم سازمان کنفرانس اسلامی در این اجلاس که برای جهان اسلام نیز بسیار مهم است، بحث همدلی را در بین کشورهای اسلامی دنبال کند و کینه‌ورزی‌ها را کاهش دهد.

رئیس جمهور افزود: هم‌اکنون کشورهای مختلف درباره تحولات کشورهای اسلامی دیدگاه‌های مختلفی دارند و به نوبه خود بر آن تحولات اثرگذاری می‌کنند، ملت ایران نیز دیدگاه خود را دارد و تلاش می‌کنم این دیدگاه را که در راستای حمایت از موجودیت ملت‌های مسلمان است، در این اجلاس تبیین و بیان کنم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه این نشست از اهمیت تاریخی و حیاتی برخوردار است، گفت: دشمنان هم‌اکنون با تمام قدرت در حال فعالیت هستند تا به خواسته‌های خود برسند و این اجلاس برای شرکت‌‌کنندگان در آن یک فرصت تاریخی محسوب می‌شود تا انسانیت و توجه به خواسته‌های کشورهای مسلمان را در اولویت‌های خود قرار دهند.

وی در پایان خود را در زیارت حرم نبوی نائب‌الزیاره تمام ایرانیان دانست.