کریم اعظمی: لیگ دوازدهم برای پرسپولیس در حالی آغاز خواهد شد که وعده‌های مدیرعامل این تیم برای تشکیل یک تیم کهکشانی عملی شد.

او با هزینه‌های میلیاردی ستاره‌های تیم ملی را به پرسپولیس آورد ولی بدترین شوک برای این تیم، انصراف مصطفی دنیزلی بود که همه‌‌چیز را به هم ریخت. شاید همین اتفاق در نهایت بدترین ضربه را به پرسپولیس کهکشانی بزند و در فصل جدید هم شاهد ادامه ناکامی‌های این تیم در چند سال اخیر باشیم.

رویانیان از زمانی‌که بحث نیامدن دنیزلی به فوتبال ایران مطرح شد، مذاکره با گزینه‌های خارجی را آغاز کرد تا پرسپولیس برای انتخاب جانشین پیرمرد ترکیه‌ای با مشکل مواجه نشود. مدیرعامل پرسپولیس در نخستین اقدام، برونو متسو را به ایران آورد و علاقه زیادی داشت که با این مربی فرانسوی قرارداد امضا کند. او با متسو به توافقات اولیه هم دست پیدا کرد ولی پخش اعلامیه علیه این مربی در تمرین پرسپولیس و برخی تحرکات پنهانی از درون باشگاه، یکباره همه‌‌چیز را تغییر داد تا سردرگمی مسئولان این تیم برای انتخاب سرمربی ادامه داشته باشد.

جریان سرمربی شدن علی پروین هم یکی دیگر از نمایش‌های باشگاه پرسپولیس بود و رخ دادن این اتفاقات عجیب باعث شد تا پرسپولیس زمان را به راحتی از دست بدهد. هر چند آخرین اخبار حاکی از آن است که مانوئل ژوزه هدایت سرخ پوشان را بر عهده خواهد گرفت ولی او فقط دو هفته زمان دارد تا پرسپولیس را بشناسد که این زمان بسیار کم است.

چند سال پیش هم پرسپولیس دچار چنین شرایطی شد و زلاتکو کرانچار یک هفته مانده به شروع لیگ به این تیم آمد ولی بعد از چند هفته برکنار شد. پرسپولیس و استقلال همیشه بابت نتیجه‌گیری از طرف هواداران و رسانه‌ها تحت فشار قرار دارند و حالا سرمربی جدید پرسپولیس باید در کمترین زمان ممکن تیمش را برای فصل جدید آماده کند، آن هم در شرایطی که هیچ شناختی از شرایط فوتبال ایران وخصوصیات بازیکنان این تیم ندارد.

جدا از این مسائل، در روزهای اخیر اتفاقات دیگری هم در پرسپولیس افتاده که نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد. دو روز پیش اردوی پرسپولیس در ترکیه با فشار یکی از بازیکنان سرشناس این تیم لغو شد و جالب اینجاست که همین بازیکن هفته گذشته به مسئولان باشگاه گفته بود که اگر متسو سرمربی شود از این تیم می‌رود.

به‌نظر می‌رسد بازیکن سالاری باز هم در پرسپولیس حاکم است و مشخص نیست این تیم چه سرنوشتی در لیگ دوازدهم خواهد داشت. در اختیار داشتن ستاره ها تضمینی برای موفقیت نیست و پرسپولیس آینده‌ای مبهم را در پیش خواهد داشت. حالا باید منتظر ماند و دید که اگر سرمربی جدید پرسپولیس در هفته‌های ابتدایی نتیجه نگیرد آیا رویانیان از او حمایت خواهد کرد یا اینکه با کنار گذاشته شدن این مربی، هزینه‌های میلیاردی باشگاه بی‌نتیجه خواهد ماند.

منبع: همشهری آنلاین