گروه شهری: مدیرکل حریم شهرداری تهران از ارائه لایحه تدقیق مرز حریم پایتخت به شورای شهر خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان شش‌ماهه اول امسال طرح جامع ساماندهی حریم شهر تصویب‌شده و این طرح قابلیت اجرا پیدا کند.

سید صباح‌الدین متقی با بیان این مطلب گفت: به‌منظور تدقیق مرز حریم پایتخت به وسعت حدود شش هزار کیلومتر براساس طرح جامع مصوب سال86، لایحه‌ای تنظیم و به شورای شهر ارائه شده است. وی افزود: پس از طی این مرحله و با تأیید شورای اسلامی شهر، طرح برای تصویب به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ارائه می‌شود.

متقی خاطرنشان کرد: بر این اساس همه شهرستان‌های واقع در حریم با مدیریت یکپارچه شهری اداره می‌شوند. مدیرکل حریم شهرداری تهران با تأکید براهمیت صیانت از محدوده حریم شهر اظهار کرد: با تصویب این لایحه زمینه اجرای طرح جامع ساماندهی حریم پایتخت فراهم می‌شود و حریم شهر نیز بر مبنای اسناد فرادست اداره خواهد شد.

وی تصریح کرد: براساس طرح جامع حریم شهر، این محدوده می‌تواند به فضایی برای گذران اوقات فراغت و استفاده عمومی برای تفرج همه شهروندان و ایجاد فضای سبز تبدیل شود. متقی ابراز امیدواری کرد که تا پایان شش ماهه اول امسال فرایند تصویب طرح جامع ساماندهی حریم شهر تصویب شده و این طرح قابلیت اجرا پیدا کند.

منبع: همشهری آنلاین